۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

در دومین سفر امیر قطر به سوریه در چند روز گذشته دو طرف بر ثبات و امنیت داخلی لبنان تاکید کردند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در سفر مجدد خود به دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، دو طرف در این دیدار بر نگرانی خود در زمینه ثبات در لبنان تاکید کردند.
این در حالی است که سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان همچنان بر تعیین خود به عنوان نخست‌وزیر دولت آینده این کشور تاکید دارد، اما مخالفان دولت این موضوع را به شدت رد کرده و دولت پیشین وی را مسئول تسلیم در برابر قدرت‌های بیگانه و فساد مالی می‌دانند.

بیانیه ریاست‌جمهوری سوریه با اشاره به این دیدار نوشت که دو طرف بر اهمیت ثبات و امنیت و جلوگیری از بروز فتنه و نابسامانی اوضاع در کشور تاکید کردند.
این نشست در حالی برگزار شد که دو روز پیش از آن نیز نشست سه جانبه‌ای در دمشق با حضور شیخ حمد بن خلیفه و بشار اسد و "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه، برگزار شده بود. بعد از این دیدار وزرای خارجه ترکیه و قطر راهی لبنان شدند تا با مقامات این کشور درباره آخرین تحولات لبنان رایزنی کنند.
این در حالی است که دو روز پیش عربستان سعودی در اقدامی مشکوک اعلام کرد که از میانجگری در لبنان دست کشیده است، وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو با الجزیره همچنین به صورت تلویحی از تجزیه لبنان حمایت کرد، دیروز نیز ترکیه و قطر اعلام کردند که به صورت موقت مذاکرات درباره لبنان را متوقف کرده‌اند.

گفتنی است که دو سال پیش نیز قطر با میانجی‌گری در منازعات داخلی لبنان، با توافق‌نامه دوحه گروههای لبنانی را آشتی داده بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =