برنامه تلویزیونی که جاذبه‌های ایران را معرفی کرد

یک استاد ارتباطات درباره دلایل موفقیت فیلم مسابقه «هفت شهر عشق» و ویژگی‌های آن در مقایسه با دیگر برنامه‌های تلویزیونی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروانه پیشنمازی استاد ارتباطات درباره مسابقه تلویزیونی «هفت شهر عشق» که ایام نوروز از شبکه یک پخش شد، به خبرآنلاین گفت: مدت‌ها بود که برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون را نمی‌دیدم. علاوه بر فرصت اندک و عدم اولویت دیدن برنامه‌های تلویزیون، نبود جذابیت، نوآوری و ساخت تکراری و ملال‌آور برنامه‌های سرگرم کننده ایرانی یکی از بزرگترین دلایلم برای تلویزیون ندیدنم بود. تا اینکه با مسابقه تلویزیونی «هفت شهر عشق»، نظرم نسبت به برنامه‌های سرگرم کننده تلویزیون تغییر کرد.

او افزود: این مسابقه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب عناصر جذاب زیادی برای دنبال کردن مجموعه برای مخاطب داشت، خوش ساخت بودن، به روز بودن و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، استفاده از هیجان، شور و نشاط، غیرقابل پیش‌بینی بودن رویدادها، آشنایی با مناطق و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، تقویت سطح ادبی و آگاهی عمومی مخاطبان، چند فرهنگی بودن و بُعد آموزشی آن از نقاط قوت این مسابقه شاد و مهیج تلویزیونی است.

پیشنمازی تاکید کرد: توصیف و تبیین تشابهات و تفاوت‌های فرهنگی بین هنرپیشه‌های کشورهای شرکت‌کننده ارائه‌ای متفاوت و زیبا برای افزایش آگاهی مخاطبان و ترغیب برای تحقیق، تفحص و سفر است. رویکرد متفاوت شرکت‌کنندگان برای مواجهه با چالش‌ها، بیانگر تفاوت‌های فردی و رفتاری آنان است که بالطبع نشات گرفته از بافت فرهنگی و تربیتی ملل مختلف شرکت کننده در این مسابقه است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: نوآوری و خلاقیت و بهره‌گیری از عنصر هیجان، از دیگر قوت‌های این مسابقه تلویزیونی است که ترغیب بیننده برای دنبال کردن مجموعه را در پی داشت

او در پایان گفت: به جز موارد مذکور، داشتن دید اقتصادی برای این مسابقه تلویزیونی که در کشورهای مشارکت کننده (ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و هند) نیز پخش می‌شود، قابل تحسین بود. بدین معنا که یکی از اهداف سازندگان مجموعه جذب توریست از کشورهای مجاور و تقویت صنعت گردشگری و ارزآوری به کشور بود. نکته جالب‌تر اینکه این شیوه برنامه‌سازی به نوعی یک استراتژی اقناع‌ساز غیرمستقیم، نامحسوس و زیرکانه است. چراکه به شکل غیرمستقیم مبادرت به جذب توریست کرده و جاذبه‌های گردشگری ایران را به مخاطب معرفی می کند.

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =