این حجم از سیل قابل پیش‌بینی نبود/ انتقاد از سردرگمی در ارائه خدمات به سیل‌زدگان لرستان

رییس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای قضایی استان گفت : این حجم از سیل قابل پیش بینی نبود

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جعفر بدری  با انتقاد از برخی کم کاری هایی که در سال های قبل صورت گرفته گفت: امروز در دورانی به سر می بریم که مردم ما بالاترین عزت را به مسئولین هدیه داده اند.و برنامه دادگستری ها حمایت از مسئولین اجرایی برای خدمت رسانی بیشتر به مناطق سیل زده است.

ایشان در بازدید میدانی که از مناطق سیل زده داشته اند افزود: این مردم شایسته خدمت بیشتر هستند و دادستان ها و مسئولین دادگاه های بخش کمک زیادی برای رفع مشکلات آنان کرده اند که مورد رضایت مردم این مناطق قرار گرفته است.

اسکان افراد سیل زده از مهمترین اولویت ها باید باشد

رییس شورای قضایی لرستان سپس خاطر نشان نمود: اسکان افراد سیل زده از مهمترین اولویت ها باید باشد. مقتضی است با استفاده از ظرفیت گروه های مختلف، متعهد و متخصص در راستای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی  تصمیمات جدی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

جعفر بدری سپس اظهار داشت: متاسفانه در برخی مناطق اماکن مناسبی برا اسکان در نظر گرفته نشده است و به نوعی سردرگمی در ارائه خدمات دیده می شود  و این باعث عدم همکاری مردم با دولت خواهد شد. اگر کار به صورت کارشناسی صورت بگیرد خیلی از مشکلات حل می شود.

بدری درادامه خطاب به دستگاه اجرایی استان بیان داشت: اهتمام به امور و برنامه ریزی باعث می شود ضمن تسریع در بحث امدادرسانی و کمک رسانی موجبات رفع بلاتکلیفی مردم خواهد شد.

ایشان با طرح پیشنهادی ادامه داد: مسئولین شهری با در نظر گرفتن نیازهای مسکن مناطق سیل زده و تهیه نقشه های جدید در محدوده شهری و تغییر کاربری برخی زمین های کشاورزی که از نظر جغرافیای در حریم رودخانه نبوده و مناسب ساخت و ساز می باشند با هماهنگی مسکن و شهرسازی و شهرداری ها و توافق با مالکین جهت ارائه به سیل زدگانی که خانه های ایشان به طور صددرصد تخریب شده و زمین آن نیز با توجه به سیلاب اخیر جز رودخانه  شده اند تحویل، تا مردم بتوانند خانه های خود را دوباره بنا نمایند.

کاهش اطاله دادرسی و نظارت بیشتر دادستان ها

وی در پایان افزود: در خصوص برنامه های جدید رئیس محترم قوه قضائیه آیت ا... رئیسی و لزوم کاهش اطاله دادرسی و نظارت بیشتر دادستان ها در این خصوص دستوراتی را برای معاونین، روسای حوزه های قضایی و دادستان ها صادر نمودند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =