فیلم ده‌نمکی این هفته رقابت را به «ژن خوک» واگذار کرد

در نخستین هفته پس از تعطیلات نوروزی، فیلم «ژن خوک» توانست در فروش از سد «زندانی‌ها» نیز عبور کند، سایر فیلم‌ها نیز در جایگاه پیشین خود باقی ماندند و «رحمان 1400»، «متری شیش و نیم» و «چهار انگشت» همچنان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال هستنند.

مهدی درستی: نخستین هفته از سال ۹۸ پس از تعطیلات نوروزی برای سینمای ایران خوش قدم بود و روند مثبت فروش تعطیلات را حفظ کرد.

در این هفته شاهد تغییری در جدول فروش نبودیم و همچون گذشته «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی بیشترین فروش و تعداد مخاطب و فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی کمترین فروش و تماشاگر را به خود اختصاص دادند.

با این حال در نخستین جمعه پس از تعطیلات نوروزی، خالی از لطف نیست که پیش از بررسی فروش سینمای ایران در هفته گذشته، بر فروش فیلم‌ها تا پایان شانزدهم فروردین ماه نگاهی بیندازیم.

تعطیلات نوروزی بر وفق مراد سینماگران

طبق آنچه از آمار سامانه فروش سینمای ایران به دست می‌آید، سینمای ایران تا روز جمعه ۱۶ فروردین ماه دو میلیون و ۸۳۴ و ۱۹۷ تماشاگر داشته است که به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۴۲ نفر آن تهرانی بودند.

همچنین در این مدت ۳۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان فروش نصیب سینمای ایران شده است که سهم تهران از این میزان ۲۴ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان بود. فیلم‌های «رحمان ۱۴۰۰»، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی بیشترین سهم را از این مبلغ داشتند.

رونق گیشه در اولین هفته پس از تعطیلات

نخستین هفته پس از تعطیلات آغازین سال ۹۸، ۹ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان عایدی برای سینمای ایران داشت تا رونق گیشه همچنان حفظ شود، البته از این میزان پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان سهم شهر تهران است.

همچنین ۹۰۰ هزار و ۶۳۵ نفر در این هفته به تماشای هفت فیلم روی پرده نشستند که ۴۲۱ هزار و ۸۰۲ نفر آن تهرانی بودند.

رحمان ۱۴۰۰ و متری شیش و نیم برای پرفروش‌های سال

علاقه‌مندان و دنبال کنندگان سینما دیگر با شنیدن نام دو فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش و نیم» در کنار هم می‌دانند که سخن از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌های امسال در میان است، دو فیلمی که با وجود فضا و مضمون متفاوتی که دارند توانستند نظر مخاطبان را جلب کرده و سوار بر اسب مراد همچنان بتازند.

«رحمان ۱۴۰۰» در این هفته توانست چهار میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان فروش داشته باشد که حاصل تماشای این فیلم توسط ۴۱۹ هزار و ۹۱۱ نفر بوده است.

فیلم جدید منوچهر هادی با وجود آنکه مورد انتقاد برخی بابت مضمونش قرار گرفته است اما به مذاق مردم خوش آمده و به محبوب‌ترین فیلم‌شان بدل شده است.

رویه‌ای که «رحمان ۱۴۰۰» در پیش گرفته هدفی جز حضور در جمع پرفروش‌ترین‌ و پرمخاطب‌ترین های امسال و یا کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم برایش متصور نیست و فروش ۲۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومانی این فیلم از آغاز اکران و تماشای آن توسط یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۸۰۹ نفر بر این موضوع صحه می‌گذارد.

دیگر فیلم پرفروش گیشه، «متری شیش و نیم» سعید روستایی است که در این هفته نیز توانست به فروش قابل قبول سه میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان دست پیدا کند و ۲۷۸ هزار و ۶۳۶ نفر به تماشای آن نشستند.

پرفروش شدن «متری شیش و نیم» که فیلمی اجتماعی و دغدغه‌مند به شمار می‌آید پاسخ قاطعی است به سینماگران و چهره‌هایی که این روزها شمشیر را علیه مردم از رو بسته‌اند و آن‌ها را مقصر فروش کم برخی از فیلم‌ها می‌دانند چرا که به تماشای فیلم‌های کمدی و سطح پایین عادت کرده‌اند.

این فیلم تا به امروز رکورد ۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان فروش را به لطف یک میلیون و ۵۱ هزار تماشاگری که آن را دیدند رسیده است و همچنان شانس شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را دارد.

فیلم مهجور گیشه که مردم را با خود همراه کرد

«چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی دیگر فیلم روی پرده است توانسته بدون آنکه کمک سازمان یا گروهی را در اختیار داشته باشد و حتی با وجود کارشکنی‌هایی که در اکرانش صورت گرفته مورد اقبال علاقه‌مندان سینما قرار گیرد و تجربه موفق دیگری را برای محمدی و همچنین امیر جعفری و جواد عزتی پس از «اکسیدان» رقم بزند.

این فیلم در این هفته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت و ۹۲ هزار و ۱۲۲ نفر آن را به تماشا نشستند.

با وجود آنکه فروش این فیلم با «اکسیدان» فاصله بسیاری دارد اما تا به امروز سومین فیلم پرفروش سال ۹۸ به شمار می‌آید که در صورت حفظ روند فعلی می‌تواند جایگاهی برای خود در جمع فیلم‌های پرفروش دست و پا کند.

«چهار انگشت» تا به الان پنج میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان فروش داشته است و ۴۰۰ هزار و ۸۵۱ نفر آن را دیدند.

ژن خوک، زندانی‌ها را هم پشت سر گذاشت

در میان چهار فیلمی که در نیمه پایین جدول فروش قرار دارند در چند هفته اخیر تغییرات زیادی رخ داده است و در تازه‌ترین نمونه آن «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی که مدتی است توانسته روند فروش خود را بهبود ببخشد، در این هفته از سد «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی نیز عبور کرد و عنوان چهارمین فیلم را در جدول هفتگی از آن خود کرد.

البته رقابت شدیدی میان این دو فیلم در هفته‌ای که به پایان رسید در جریان بود و «ژن خوک» با فروش ۳۷۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان توانست «زندانی‌ها» را با فروش ۳۶۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان، پشت سر بگذارد.

فیلم سهیلی در کل اما یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان فروش داشته و ۱۰۶ هزار ۷۳۵ نفر آن را دیدند و با «زندانی‌ها» که تا به امروز دو میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان فروش داشته است و ۱۹۹ هزار و ۵۵ نفر به تماشای آن نشستند، فاصله بسیاری دارد.

فیلم پرحاشیه‌ای که نمی‌فروشد

«پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی دو فیلمی هستند که این هفته هم در قعر جدول فروش قرار داشتند و به ترتیب ۲۴۳ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان و ۱۸۸ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان فروختند.

در کل فیلم هاشمی که به تازگی جایگاه خود را به «ژن خوک» واگذار کرده است، یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان فروش داشته و ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ نفر نیز آن را دیدند.

«غلامرضا تختی» اما فیلم پرحاشیه این روزهای اکران است که ناکامی‌اش در گیشه باعث شده تا انگشت اتهام بسیاری به سمت مردم گرفته شود که چرا به تماشای فیلمی که درباره یکی از پهلوانان کشورشان است نمی‌روند.

این در حالیست که فضای فیلم و همچنین ویژگی‌های آن با واکنش‌های منفی نیز همراه شده است که از آن جمله می‌توان به کیفیت بازیگر نقش تختی و... اشاره کرد.

«غلامرضا تختی» با وجود گذشت سه هفته از اکرانش هنوز یک میلیارد تومان فروش نداشته و تنها توانسته ۹۲۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان بفروشد.

در ادامه آمار فروش فیلم‌های روی پرده را به تفکیک فروش هفتگی و کل مشاهده می‌کنید. (آمار فروش هفتگی از روز ۱۶ فروردین تا پیش از روز جمعه ۲۳ فروردین است و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

میزان فروش هفتگی

فروش کل

رحمان ۱۴۰۰

منوچهر هادی

چهار میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان

۲۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان

متری شیش‌ونیم

سعید روستایی

سه میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان

۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان

چهار انگشت

حامد محمدی

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

پنج میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان

زندانی‌ها

مسعود ده‌نمکی

 ۳۶۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان

دو میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان

ژن خوک

سعید سهیلی

۳۷۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان

یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان

پیشونی سفید ۳

سیدجواد هاشمی

۲۴۳ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان

یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان

غلامرضا تختی

بهرام توکلی

۱۸۸ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان

۹۲۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1249374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    11 13
    این چه دشمنی است که شما با برادر عزیز ده نمکی و ده نمکی ها دارید که شکست فیلمش شما را اینهمه شاد کرده. در حالی که امنیت همین قلم زدن را مدیون امثال ده نمکی هستید.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    7 0
    اکران نوروز زمان مناسبی برا تختی نبود. عدم وجود استار هم مزید شد.
  • ایمان IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    ظاهرا نویسنده ی گرامی هم از اینکه دری وری هایی چون رحمان 1400 در گیشه میتازند سر ذوق آمده و جالبه که اشاره ای به ایرادهای ریز و درشت ساختاری این جور فیلمها نمیکند اما به فیلم تختی که میرسد ایراد ساختاری میگیرد! و آن را توجیه ای برای نفروختنش میداند آخه اگه چنین چیزی قرار بود باعث فروش و یا نفروختن یک فیلم باشد پس ملغمه ای مانند چهارانگشت چرا میفروشد که با ذره بین هم نمیتوان یک نکته مثبت در آن یافت. مردم را نباید متهم کرد درست اما آیا باید از غالب شدن تمایلاتی چنین سطحی حمایت کرد؟ آیا نباید هشدار داد! امروز سینمای کمدی ما نابود شده و مطمئن باشد با این دکانهای چهار نبشی که امثال هادی از همین سطحی نگری های مردم ایجاد کرده اند سینمای جدی و تنوع ژانری هم بیش از بیش به قهقهرا میرود
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 1
    متری شش و نیم با سو استفاده از معتادان فیلمی اکشن در دفاع از یک آدم خودخواه که جامعه رو نابود کرده ساخته و از تماشاگران میخواد دلش به حال قاچاقچیان و اختلاس گران و دزدان بسوزه با ساختاری قلابی نسبت به فیلمای اکشن اتفاقا دغد5ه مند نیست و همون رحمان 1400 با. ژست دغدغه است