۸ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
چند درصد از مردم ایران عشق استوری هستند؟

تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ سه اپلیکیشنی هستند که بیشترین میزان عضویت را در میان ایرانیان دارند و در مقابل پیام‌رسان سروش کمترین میزان عضویت را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات که بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور در خصوص عضویت در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان می­‌دهد تلگرام با ۶۰.۳ درصد در صدر، پس از آن اینستاگرام با ۳۹.۳ درصد و واتس‌اپ با ۲۷.۸ درصد بیشترین میزان عضویت در میان پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند. در بین پیام‌رسان‌های داخلی نیز عضویت در پیام­‌رسان سروش ۷.۷ درصد بوده است.

براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۱ درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کرده‌اند. بعد از آن، تماشای کلیپ‌ها (۴۰.۹ درصد)، پیگیری اخبار ( ۳۱.۲ درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.

همچنین ۴۳.۲ درصد از پاسخگویان گفته‌­اند صفحه هنرمندان (بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می­‌کنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود ۲۳ درصد، شخصیت‌­های علمی با ۱۱.۳ درصد، در رده­‌های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.

در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران  (۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.

همچنین اکثریت پاسخگویان (۷۵.۳درصد) گفته‌­اند صفحه شخصی اینستاگرام­‌شان محدودیت دارد. در مقابل ۳۴.۷ درصد صفحه­‌شان در اینستاگرام عمومی است.

۶۴.۴ درصد پاسخگویانی  نیز که عضو اینستاگرام هستند پست­‌هایی که در صفحه شخصی­ اینستاگرام خود می­‌گذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.

برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌کنند، و بعد از آن شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (۴۰.۴درصد) و اخبار سیاسی (۳۹.۴ درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    5 0
    ۷ درصد سروش؟ احساس میکنم زیاد گفته شده چون از بین صدها دوست و اشنا یه نفرم ندیدم نصبش کرده باشه خدایی