امیدوار رضایی عضو هیات رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی سعیدلو را برای ورزش خوش‌یمن می‌داند و امیدوار است او به عنوان سرپرست وزارتخانه ورزش معرفی شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرآنلاین درباره سرنوشت وزارتخانه با توجه به این نکته که بر اساس قانون، تنها 15 روز پس از اعلام تائید شورای نگهبان باید برای تشکیلات جدید سرپرست اعلام شود، گفت: «فکر می کنم با توجه به اینکه وزارتخانه جدید نیاز به طراحی زیرساخت ها دارد و نیاز به مدیری که بتواند این تشکیلات را ساماندهی کند، بهترین زینه برای اداره چنین وزارتخانه ای مدیری مثل علی سعیدلو است که هم سوابق اجرایی دارد و هم در روزهای ماه های اخیر نشان داده برای ورزش خوش یمن است و هم در گوانگژو و هم حالا در فوتبال نتایجی فراتر از انتظار برای ورزش ثبت شده. ما در بدنه دولت نیستیم اما امیدواریم که دولت به ایشان اعتماد کند و حداقل به عنوان سرپرست امور به سعیدلو سپرده شود و او هم بپذیرد که این وزارتخانه را که متشکل از دو معاونت مهم است را اداره کند.»
رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به این سئوال که بسیاری از همکارانش در مجلس معتقدند این طرح می تواند سبب شود تا یک ورزشی وزیر و عضو کابینه شود، گفت: «به هر حل من خیلی به این اتفاق امیدوار نیستم. وزیر ورزش به عنوان نماینده حاکمیت باید حتما یکی ازافرادی باشد که می تواند هم با دولت تعامل خوبی داشته باشد ، هم با مجلس و مجری سیاست های کلان دولت باشد که این خود نیاز به آشنایی به ادبیات سیاسی دارد. اگر در میان ورزشی ها شخصی با این ویژگی پیدا شود که دولت او را قبول داشته باشد و به مجلس معرفی کند شاید این اتفاق بیفتد اما ...»
نماینده مردم مسجد سلیمان در رابطه با این شایعه که کمیته ملی المپیک به دنبال کسب اختیار نظارت بر فدراسیون های ورزشی است گفت: «همین حالا هم بر اساس قوانین مصوب کشور کمیته ملی لمپیک اجازه نظارت بر فدراسیون ها را دارد . همه این نهادها یعنی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها نهادهای غیر دولتی هستند و کمیته ملی المپیک هم با بودجه های دولتی که به صورت کمک پرداخت می شوند اداره می شود درست مثل فدراسیون ها و بر کار آنها برای آماده سازی المپیک نظارت می کند اما همین نهاد هم به صورت غیر مستقیم باید سیاست هایش را با نماینده حاکمیت در ورزش یعنی وزارتخانه یا سازمان ورزش هماهنگ کند و اینکه دوستان بخواهند سهمی بیش از این در امور ورزش داشته باشند برای شان از حاظ قانونی این اختیار وجود نخواهد داشت.»
امیدوار با اشاره به حضور علی آبادی برای پاسخ به سئوالات نمایندگان درباره طرح تحقیق و تفحص هم گفت: «ایشان و معاونان شان با حضور در کمیته تحقیق و تفحص به ابهامات و سئوالات نمایندگان پاسخ دادند. به نظر می رسید توانسته اند در بسیاری از موارد به ابهامات پاسخگو باشند اما تعدادی از نمایندگان هم بودند که هنوز قانع نشده اند و باید منتظر ماند تا پس از تصویب نتایج تحقیق و تفحص در کمیسیون فرهنگی ، این نتایج برای هیات رئیسه ارسال شود و ببینیم نتایج آن چه خواهد بود.»
این نماینده ورزشی که سابقه حضور در هیات مدیره اسقلال را هم دارد در پایان با اشاره به نتایج تیم ملی در دور مقدماتی گفت:« واقعیت این است که تیم ملی در مرحله مقدماتی فراتر از حد انتظارمان بودبچه ها نتایجی را رقم زدند که هیچ کس باورش را نداشت و به همین دلیل باید به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی تبریک گفت. به خصوص فکر می کنم برد تیم ملی با اقتدار برابر امارات موجی از شادی را به مردم فوتبالدوست هدیه کرد که جای تقدیر دارد. امیدوارم که تیم ملی کشورمان بتواند با پیروزی برابر کره به سوی قهرمانی پیش برود.»

 

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =