"الکساندر لوکاشنکو " در مراسم ادای سوگند ریاست‌جمهوری خود که بدون حضور سفرای اروپایی برگزار شد، تاکید کرد که بلاروس راه توسعه خود را بطور مستقل تعیین کرده و تحت تاثیر «ویروس انقلاب‌های رنگین» هم قرار نخواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشنکو " روز جمعه برای چهارمین بار و برای یک دوره پنج ساله دیگر بعنوان رئیس‌جمهوری بلاروس سوگند یاد کرد. وی در این مراسم وعده داد که نه تنها با کشورهای جامعه مشترک المنافع، بلکه با اتحادیه اروپا و آمریکا نیز روابط خود را توسعه بدهد.

این در حالی است که تمامی سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا مراسم سوگند ریاست‌جمهوری "الکساندر لوکاشنکو " را نادیده گرفته و در آن شرکت نکنند. وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست 31 ژانویه خود در بروکسل در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس تصمیم گیری خواهند کرد.

لوکاشنکو در این مراسم که در حضور مقامات بلند پایه داخلی، سفرای کشورهای دیگر و میهمانان خارجی برگزار شد، ‌ضمن سوگند برای خدمت گذاری به مردم کشورش در دوره ریاست‌جمهوری خود تاکید کرد که ملت بلاروس باید بطور مستقل راه توسعه خویش را تعیین کند و در این راستا زیر بار اعمال زور هیچ کشوری قرار نخواهد گرفت.

وی ابراز اطمینان نمود که «ویروس انقلاب‌های رنگین» تنها بر روی کشورهای ضعیفی که دارای مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوده و دولت‌ها در مقابل ملت قرار دارند، موثر است و به عقیده او بلاروس در این خصوص مصون خواهد بود.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین اظهار داشت که این کشور به توسعه روابط خویش با همه کشورهای جهان، اعم از کشورهای جامعه مشترک المنافع، کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اورآسیا، اتحادیه اروپا و حتی آمریکا ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: «نقش ژئوپلیتیک بلاروس بعنوان حلقه متصل بین غرب و شرق اروپا و عضو لاینفک جامعه اروپایی و یکی از جمهوری‌های بازمانده از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بسیار مهم است و با توجه به این ویژگی‌ها ما به تحقق سیاست خارجی چند محوری بر اساس اولویت دفاع از منافع ملی خویش ادامه خواهیم داد.»16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =