۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
چرا باید از سوپرمارکت آنلاین خرید کرد؟

قطعا قدم زدن با چرخ خرید در راهروهای پر از محصولات متنوع و رنگی فروشگاه‌ها و انتخاب یک به یک مایحتاج منزل بسیار لذتبخش است. حال تصور کنید درحال خرید در هایپرمارکت هستید و همزمان به فکر ترافیک و جا به جایی خریدها فرو رفته اید که ناگهان صف عرض و طویل صندوق مقابل چشمانتان برق می‌زند. صفی با حداقل 20 نفر که حساب و کتاب هر یک حدود 15 دقیقه طول میکشد...!

 به نقل از تزول، ماجرای خرید از هایپرمارکت‌ها این روزها تنها به صف‌های طولانی، یافتن جای پارک مناسب و هدر رفت زمان ختم نمی شود؛ بلکه گاه ممکن است پس از خرید از هایپرمارکت‌ها و هنگام مصرف برخی محصولات، ناگهان متوجه زمان کم باقی مانده از تاریخ انقضای محصولات شویم، کالاهایی که گمان کرده‌ایم آن‌ها را به قیمت عمده و با صرفه جویی هر چه بیشتر خریداری کرده‌ایم و حتی در هزینه‌های خود صرفه جویی لحاظ کرده‌ایم.

حال باید برای رفع اینگونه مشکلات چه اقدامی انجام داد؟ مسلم است دقت لازم جهت زمان باقی مانده از تاریخ انقضای محصولات نیاز است، اما گاه تخفیف‌های هیجان انگیز و با هدایای در نظر گرفته شده مجال بررسی دقیق نمی‌دهد و  هیجان خرید با تخفیف‌های درصدی را افزایش می‌دهد.

بررسی تبعات افزایش هایپرمارکت‌ها بر اقتصاد سوپرمارکت‌های محلی

نزدیک به یک دهه‌ای می‌شود رشد قارچ گونه هایپرمارکت‌ها در هر محله آن چنان بوده است که اگر در محله ای هایپرمارکتی وجود نداشته باشد جای تعجب دارد. این در حالی است که طی دهه‌های گذشته تعداد فروشگاه‌های زنجیره ای محدود بود و شاید هر دو یا سه سال یکبار فروشگاه جدیدی افتتاح می‌شد. اما طی 10 سال گذشته تاکنون و با گسترش مجتمع‌های خرید و افتتاح هایپرمارکت‌ها در طبقه زیرین آن‌ها، تخفیف‌های درصدی و مداوم، دسترسی آسان و وجود پارکینگ‌ و ... نه تنها بر رفتار خرید مصرف کنندگان  اثرگذاشته، بلکه در برخی محله‌ها بر فروش سوپر مارکت‌ها نیز موثر بوده است.

گرچه بسیاری از سوپرمارکت‌های محلی همچنان بر این باورند که وجود هایپرمارکت‌ها خطر و تاثیری در فروش روزانه آن‌ها ندارد، اما به طور طبیعی جهت دهی‌های خرید محصولات به سمت هایپرمارکت‌ها، تخفیف‌های هیجان انگیز، تبلیغات گسترده و .. تبعاتی همچون کاهش فروش سوپرمارکت‌ها آن هم به مرور زمان در برخواهد داشت.

البته لازم به ذکر است، برخی محله‌ها همچون محله‌های مرکزی و اداری شهر، فروش سوپرمارکت‌ها به دلیل تردد بالای کارمندان مثبت است. اما به تدریج و با افزایش فروش اینترنتی هایپرمارکت‌ها و ارسال محصولات با پیک، می‌تواند در فروش همین سوپر مارکت‌ها لغزش‌هایی ایجاد شود. ‌

در این شرایط است که باید سوپرمارکت‌ها نیز به خود بیایند و به جمع سوپرمارکت‌های اینترنتی بپیوندند تا هم در پایان ماه فروش بالایی کسب، و هم به کاهش ترافیک و ترددهای سطح شهر و در نهایت صرفه جویی در زمان مصرف کنندگان کمک کنند.

اکنون، در همین زمینه سوپرمارکت‌ آنلاین  تزول، به عنوان بزرگترین و سریع‌ترین سوپرمارکت آنلاین تهران توانسته است بیش از دو هزار سوپرمارکت تهران در همه محله‌ها (مناطق 22 گانه) را به این شبکه متصل کند. سوپر مارکت‌هایی با قابلیت ارسال رایگان و محصولات تازه، متنوع و با کیفیت که می‌توانند محصولات را حداقل 45 دقیقه پس از ثبت سفارش به دست مشتریان محلی خود برسانند.

سوپرآنلاین

نگاهی به آخرین وضعیت فروش سوپرمارکت‌ها

آمارهای منتهی به سال 97  نشان می‌دهد که هایپرمارکت‌ها تنها حدود چهار درصد از نیازهای مردم در شهر بزرگ تهران را برطرف می‌کنند و  ممکن است این رقم تا 5 سال آینده به حدود 12 درصد نیز برسد. از این رو بسیاری بر این باورند فعلا خبری از ورشستگی سوپرمارکت‌های محلی نیست و فروش آن‌ها پابرجاست؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که همین آمار نیز  یک احتمال است!. چرا که تکنولوژی و استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، آمار دیگری را نشان می‌دهند. زیرا، همان‌گونه که تصور نمی‌شد روزی تلفن همراه، سیستم‌های رایانه‌ای، البسه و حتی خودرو به صورت اینترنتی خریداری شوند، اما در حال حاضر گسترش خرید اینترنتی محصولات و فرهنگ خرید آنلاین به گونه‌ای افزایش یافته که دیگر خرید مایحتاج منزل ازجمله آسان‌ترین خریدهای آنلاین به شمار می‌آید.

از سویی دیگر آمار پهنای باند و کاربران فضای مجازی نشان می‌دهد،  حدود ۱۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۲۷۲ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و ۶۱ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۲۹ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار در کشور وجود دارد که بر اساس این آمار، مصرف کنندگان اینترنت در تهران نیز قابل توجه هستند؛ از این رو نگرانی از منظر زیرساخت‌های استفاده از اینترنت وجود ندارد. حال راهکار باقی مانده وجود اپلیکیشن‌های مصرفی و آسان برای همه اقشار مصرف کننده است تا بتوانند مایحتاج روزانه خود را از سوپرمارکت اینترنتی دلخواه خود تهیه کنند.

تزول، به عنوان سریع ترین سوپر مارکت آنلاین تهران نیز توانسته است از میان شش هزار خوار و بار فروشی تهران، با حدود دو هزار سوپر مارکت تهران قرار داد همکاری منعقد کند و به واسطه این همکاری، خرید اینترنتی مواد غذایی را تسهیل بخشد.

اکنون کافی است، با نصب اپلیکیشن سوپرمارکت آنلاین تزول از طریق فروشگاه‌های آنلاین، هرآنچه از سوپر مارکت محله خود لازم دارید را در تزول سفارش دهید و خیلی راحت و کمتر از 45 دقیقه آن هم به صورت رایگان تحویل بگیرید. همچنین کاربران تزول می‌توانند با معرفی اپ تزول به دوستان خود، از تخفیف کد هدیه نیز بهره‌مند شوند.

 تزول، سریع ترین سوپر مارکت آنلاین تهران حامی سوپرمارکت‌های محلی و اقتصاد خرده فروشان.

  جهت مراجعه به فروشگاه اینترنتی تزول، روی لینک «خرید آنلاین مواد غذایی» کلیک کنید

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250855