عبدالمهدی از تحول بزرگ در رابطه با عربستان خبر داد/ واکنش به ادعای سیطره ۲۰ درصدی سپاه در اقتصاد عراق

نخست وزیر عراق قبل از سفر به عربستان درباره روابط ریاض و بغداد صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بخش عربی خبرآنلاین، نخست وزیر عراق پیش از سفر به عربستان سعودی درباه روابط دو کشور توضیح داد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری خود در بغداد تاکید کرد: ما در برابر یک تغییر و تحول بزرگ در روابطمان با عربستان هستیم.

وی در ادامه افزود: سفر من به عربستان همراه با یک هیأت بزرگ متشکل از تجار صورت می‌گیرد.

عبدالمهدی تاکید کرد: سفر من به عربستان در برابر چشم همگان صورت می‌گیرد و قرار است قبل از ماه رمضان به فرانسه و آلمان نیز سفر کنم.

به گزارش وب سایت خبری روسیا الیوم، پیشتر «احسان الشمری» رئیس مرکز اندیشه سیاسی در عراق اعلام کرده بود: نزدیکی دیدگاه‌های میان عربستان و ایران در این سفر مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به ادعای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ۲۰ درصد اقتصاد عراق در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: نمی دانم نسبت ۲۰ درصد و یا هر درصد دیگری در رابطه با سیطره سپاه پاسدارن ایران بر اقتصاد عراق را از کجا آورده‌اند، نمی‌دانیم که این درصدها را چگونه حساب کردند. عراق روابط و تبادلات تجاری پیشرفته با ایران دارد اما ارتباط با طرف‌هایی از سپاه پاسداران یک مساله دیگر است.

عبدالمهدی در خصوص اقلیم بصره، گفت: موضوع اقلیم بصره به استان و ساکنان آن است.

وی همچنین همچنین تاکید کرد که کابینه این کشور تصمیمی مبنی بر فراهم کردن نقدینگی برای تکمیل ساخت و ساز بیمارستان‌ها اتخاذ کرده است.

عبدالمهدی امروز چهارشنبه به عربستان می رود پیش از این سفر او نیز میهمان مصری ها و جمهوری اسلامی ایران بود.

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1250959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 4
    دیشب داشتم فکر می کردم که پمپئو با مزخرفاتش سر ما را گرم کرده اما احتمالا با گروه های مافیایی تحت رهبری امریکا داره یک کاری می کنه. رییس سیا بوده و گرچه دیپلماسی بلد نیست اما مافیاباز حرفه ای است