پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزیر صنایع ومعادن نوشت: تعداد خودرو‌های تهران در سال 79و 80 یک چهارم، تعداد خودروها در سال 89 است اما میزان روز‌های ناسالم در مقایسه با سال‌های 79-80 به شدت کاهش پیدا کرده است.

وزیر صنایع و معادن گفت: در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است سند استراتژی توسعه صنعتی به تصویب دولت برسد و امیدواریم در وقت مقرر قانونی این کار انجام شود.
علی اکبر محرابیان درباره سند استراتژی توسعه صنعتی گفت: این سند در چند مرحله تدوین شد که آخرین بار حدود 2 سال پیش بازنگری شده است و امروز هم در دستور کار ما قرار دارد.
وی افزود: در سند استراتژی توسعه صنعتی پیش بینی شده که اسناد بخشی یا اصطلاحاً برنامه‌های عمل در گروه‌های مختلف تدوین شود، تقریبا در تمام رشته‌ها امروز ما سند توسعه بخشی داریم و مطابق این حرکت می کنیم.
وزیر صنایع و معادن تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه هم پیش بینی شده است؛ سند استراتژی توسعه صنعتی به تصویب دولت برسد و ان شاالله در وقت مقرر قانونی این کار انجام خواهدشد.


محرابیان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های وزارت صنایع برای نظارت بر کیفیت تولید خودروهای داخلی به منظور جلوگیری از آلودگی هوا اظهار داشت: در بخش تولید خودرو و بحث آلایندگی ها اقدامات خوبی انجام شده است. اگر به طور مثال تهران را مد نظر قرار دهید؛ تعداد خودرو‌های تهران در سال 79و 80 یک چهارم، تعداد خودروها در سال 89 است اما میزان روز‌های ناسالم در مقایسه با سال‌های 79-80 به شدت کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: البته موضوع رفع آلاینده‌ها از مصارف خودرو یک بحث مستمر در وزارت صنایع و معادن است که تلاش بخش تولید و صنعت این است؛ هر روزه با بکارگیری مکانیزم‌های جدید، آلاینده‌های منتشره در هوا را کاهش دهیم.

/36

کد خبر 125099

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملا نصرالدین IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    تعداد خودرو‌های تهران در سال 79و 80 یک چهارم، تعداد خودروها در سال 89 است اما میزان روز‌های ناسالم در مقایسه با سال‌های 79-80 به شدت کاهش پیدا کرده است. این جملات را برحسب چه مدارکی میگه منظورم مقایسه تعداد روزهای آلوده است.
  • بدون نام CA ۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
    0 0
    به آقاي وزير پيشنهاد فرمائيد خيلي بخودشان زحمت ندهند و فعلا از همان مکانيزم هاي قبلي استفاده کنن
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    یادمون نبودید شما از حامیان درجه 1 ایشون هستید نظر های منتقد رو ثبت نخواهید کرد رسانهی بی طرفید مثلا شما؟؟؟این خبر زو نم گذاشتید بهتر بود عذر بدتر از گناه جواب ایشون
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    از ایشون بپرسید وقتی ثبت سفارشات بستس چطوری دستگاه زیر مجموعه ایشون بصورت موردی به برخی ها مجوز می دهند که اکثر این ماشین هام ناشناخته و بدور از استاندارد روز دنیاست؟؟یعنی اینها تمام موارد مورد نظر کیفیت و استاندارد و خدمات یهو اکی کردن و مجوز گرفتن ولی وارداتی های از المان یا ژاپن که چند ساله کار می کنند نه؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 0
    برادر شما اول تکلیف چهار میلیون خودروی که بدون کنیستر دز زمان شما بدون دغدغه تولید شدو جواب گو باشید رفتین گشتی یه امار گیر بیارین؟؟؟اینه حمایت های جانانه از صنعت خودرو با این معضلات؟؟؟اینه واقعا فقط واردات رو بستیم به نوعی مردم بزور تعرفه مجبور به خرید خودرهای بنجل و قدیمیتون کدید و افتخار می کنید سالی یه میلیون پراید و 405 نا امن مدهید دست مردم؟؟اینه حق اناسه برادر؟ولله نه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین