حمله صفارهرندی به رئیس دولت اصلاحات/ بازرگان مخالف روش انقلابی بود

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: صفارهرندی که به مناسبت روز جوان به دعوت بسیج دانشجویی در دانشگاه شاهد حضور پیدا کرده بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هر کدام از مضامینی که در بیانیه گام دوم گفته می‌شود عقبه ای داشته و بعضی از شبهات را پاسخگوست.

دکتر صفارهرندی که به مناسبت روز جوان به دعوت بسیج دانشجویی در دانشگاه شاهد حضور پیدا کرده بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هر کدام از مضامینی که در بیانیه  گام دوم گفته می‌شود عقبه ای داشته و بعضی از شبهات را پاسخگوست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ابتدای بیانیه توصیفی از چهل سال انقلاب می شود. حرف اصلی ما امروز باید درباره انقلاب باشد. متاسفانه کسانی در انقلاب دخیل بوده اند، در برابر ضد انقلاب گریبان چاک کردند و در مقابل رژیم طاغوت ایستادند اما امروز از زبان آنها تعابیری همچون «در جامعه امروزی، روش انقلابی روش ناکامی است»، «تعارض بین روش انقلابی و علمی وجود دارد» و غیره شنیده می‌شود که اینها محصول ذهن خیال‌پرداز آنهاست و مبتنی بر واقعیات نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی از ابتدا صادق بودند و مخالف روش های انقلاب بودند. فردی مثل بازرگان مبارز بود و زندان رفته بود اما مخالف روش انقلابی بود. بازرگان می گفت من همانند ژیانم ولی امام مثل بولدوزر کار می‌کند.

سردبیر سابق روزنامه کیهان در ادامه افزود: کسانی آن روز یقه بازرگان را می گرفتند و او را لیبرال معرفی می‌کردند. آقای خاتمی در سرمقاله خود در کیهان در آن سالها احتجاج بی‌رحمانه‌ای را با بازرگان و ملی‌گراها دارد و دفاعی بلندبالایی از ولایت فقیه می کند اما او امروز حرفهایی می زند که با حرف‌های گذشته‌ی او، زمین تا آسمان فرق می کند.

وی با اشاره به کسانی که از مسیر گذشته‌ی خودشان بازگشتند، بیان کرد: کسانی معتقدند که انقلاب برای برهم‌زدن اوضاع خوب است اما برای اداره‌ی کشور، این روش مناسب نیست. تعبیر نرمالیزاسیون که بر زبان برخی از اصلاح طلبان نیز افتاده است می گوید ما هم قواعد جهانی را باید داشته باشیم، به جای آن که تازه بخواهیم قواعد جدید از دین ایجاد کنیم. اینان معتقدند اگر ایدئولوژی و خط امام را دنبال نمی کردیم بهتر بود.

وی تصریح کرد: بخش اول بیانیه در مقام پاسخ گویی به این شبهه است که آیا با انتخاب راه و مضامین انقلابی ضرر کرده ایم یا خیر؟! می دانیم که امکان تجربه سکولاریستی انقلاب نیست بنابراین با آنهایی که مخالف روش انقلابی عمل کردند، باید مشابهت یابی کنیم.

صفارهرندی با مقایسه کشورهای مصر و عربستان با ایران گفت: ایران امروز دارای فناوری های برتری است که دو کشور مصر و عربستان حسرت آن را می خورند. انقلاب مردم ایران، اکسیر این موفقیت بوده است.

وی با اشاره به تحصیل خود در دوران رژیم طاغوت افزود: سقف نگاه رئیس دانشگاهِ آن روز کافه تریا، عیش و نوش دانشجو بود اما امروز جوان ما، این توانایی را دارد که درباره اساسی ترین مسائل کشورش نظر بدهد، راهکار ارائه دهد و آن را نیز عملیاتی کند. جوان‌ها همان طور که در اوایل انقلاب به درجه فرماندهی لشکر رسیده بودند، امروز هم می توانند به بالاترین مناصب برسند؛ ولی ما پیرمردان فکر کردیم که جوان ها نمی توانند مدیریت کنند و امروز یک فرد جوان را در مقام‌های پایین تر از ریاست نیز ارج نمی نهیم. معلوم است که کار مشکل دارد.

وی با اشاره به سیل اخیر بیان کرد: ظرفیت های نشاطِ عمل جهادی و عمل انقلابی چندبرابر نشاط عمل معمولی و غیرانقلابی است. این روحیه همدلی و کنارهم بودن در مسایل حوادث طبیعی گذشته این مساله را اثبات کرد. بایستی این سرمایه اجتماعی را قدر دانست و آن را حفظ کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =