کنت برانا، بازیگر و کارگردان مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون در نمایش «مسکن» بازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر متولد بلفاست (ایرلند شمالی) است و هدفش از اجرای نمایش «مسکن» احیای سالن نمایشی در این شهر در ماه سپتامبر است. راب برادن، کمدین اهل ولز برانا را در این پروژه همراهی می‌کند.

سالن جدید «Lyric at Ridgeway» با 394 صندلی بطور رسمی از اول ماه مه کار خود را آغاز می‌کند. هزینه بازسازی این سالن نمایش را که پشت صحنه، اتاق تمرین و سالن تنفس آن همگی بازسازی شده‌اند توسط چند بازیگر و چهره هنری بومی تامین شد، بازیگرانی که امروز جز بازیگران مطرح سینما هستند. علاوه بر برانا، لیام نیسن بازیگر، کیاران هیندز، برایان کندی، دن گوردن، جیمز نسبیت، شیموس هینی شاعر برنده نوبل و برایان فریل در تامین هزینه این نمایش کمک کرده​اند.

برانا از بازگشت به بلفاست ابراز خوشحالی کرد و گفت: «نمایشنامه «مسکن» اثری برجسته است و شان فولی، کارگردان این نمایش مردی بااستعداد است که با مخاطب بلفاست آشنایی دارد.»

برانا که به زودی فیلم پرهزینه «تور» به کارگردانی او روی پرده می‌رود گفت: «وقتی فولی اولین بار اقتباس مدرن خود از کمدی فارس فرانسیس وبر را نشانم داد مطمئن شدم که دوست دارم در این پروژه نقش داشته باشم. علاوه بر این همکاری روی صحنه با راب برادن هیجان‌انگیز است.»

این اولین بار است که برایدن روی صحنه تئاتر ظاهر می‌شود. او برانا را بازیگری «درخشان» توصیف کرد و گفت: «از هیجان سر از پا نمی‌شناسم.»

اما کار در این سالن نمایش معنایی ویژه برای برانا دارد، خودش می‌گوید: «بخت با من بود که کار در تئاتر را با بازی در «بیلی» اثر گراهام رید در زادگاهم در بلفاست آغاز کنم، 30 سال پیش. همان اندازه احساس خوش‌بختی می‌کنم که باز هم در بلفاست و این سالن روی صحنه می‌روم.»

بازسازی سالن تقریبا تمام شده است و بلیت‌های «بوته آزمایش» نوشته آرتور میلر، اولین نمایشی که قرار است در این سالن اجرا شود از روز دوشنبه فروخته می‌شوند.

در برنامه فصل اول سالن «لیریک» قرار است موزیکال‌های خانوادگی «کتاب جنگل» و «شازده کوچولو» هم روی صحنه بروند.

مارک کاروترز، رئیس سالن «لیریک» گفت: «وقتی 10 سال پیش اولین قدم برای بازسازی خانه‌امان را برداشتیم، فکرش را هم نمی‌کردیم روزی دوباره پرده را بالا ببریم، اما آن روز رسید.»

وی افزود: «تمرکزمان بر تصویری بزرگ بود، ساختمانی متشخص که هم کاربردی باشد و هم زیبا. اما بیش از همه این‌ها می‌خواستیم خانه‌ای بسازیم برای همه افرادی که به تئاتر علاقه دارند، سالنی که در توسعه فرهنگی و اقتصادی ایرلند شمالی نقش بازی کند.»

کنت برانا کارگردان فیلم‌های مشهوری چون «هملت» و «هنری پنجم» است، علاوه بر این او چند شاهکار کوچک نیز در کارنامه دارد؛ «دوستان پیتر»، «Dead Again»، «یک داستان نیمه زمستان» و «بازرس» از این جمله هستند.

برانا برای فیلمنامه اقتباسی «هملت»، فیلم کوتاه «آواز قو»، بازیگری و کارگردانی «هنری پنجم» نامزد اسکار شده است. او در سال‌های اخیر با سریال «والندر» حضوری چشمگیر در تلویزیون داشته است. فیلم حماسی «تور» به زودی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود.

بی‌بی‌سی / 21 ژانویه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

52141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =