نظر فتاح درباره دلایل سیل های اخیر/ اتحادیه اروپا با کمک ناچیزش به ملت ایران اهانت کرد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه نگاه رهبری به کمیته امداد و اعتمادشان مورد مباهات ماست، گفت: رهبر معظم انقلاب در ۴ مرحله، مبلغ چهار میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کردند.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در سی امین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی» در حال برگزاری است، گفت: کاش این همایش در استان خوزستان برگزار می‌شد. در هر حال سابقه محلی که همایش در آن برگزار می‌شود مشخص است. معتقدم باید به خوزستان می‌رفتیم و در کنار سیل زدگان از غذای موکب‌ها می‌خوردیم.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور اظهار داشت: مردم ما در این حادثه ۱۶ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای کمک به سیل زدگان کمک کردند که این رقم خیلی بالایی است.

فتاح ادامه داد: کمیته امداد در جریان وقوع زلزله کرمانشاه متعهد شد که ۵۴۰۰ خانه بسازد که تاکنون ۵۲۰۰ واحد آن ساخته شده است.وی افزود: کمیته امداد از نظر سرعت ساخت واحدهای مسکونی در کرمانشاه رتبه اول را کسب کرده و این در حالی است که مددجویان یک ریال از جیب خود برای ساخت و تجهیز این خانه‌ها هزینه نکردند، همچنین ۳۵ میلیون تومان خسارت خانه و ۱۵ میلیون تومان بابت خسارت لوازم منزل به مددجویان بیمه شده پرداخت می‌شود.

فتاح تصریح کرد: اگر همه مردم بیمه حوادث بودند امروز لازم نبود که آسیب دیدگان منتظر کمک‌های دولت و صندوق توسعه ملی باشند در هر حال عدم توجه به بیمه یک نقص است.فتاح گفت: در این دولت به بنده اصرار شد که به وزارت رفاه بروم با این وجود رهبر معظم انقلاب نظر دیگری داشتند و بنده در کمیته امداد ماندم. من می‌خواهم سرباز ولایت باشم.

وی ادامه داد: مسلما کمیته امداد به تمام تعهدات خود در قبال آسیب دیدگان در سیل عمل می‌کند. به خانوارهای سیل زده هم دو برابر مستمری پرداخت شده و به هفت و هشت استان سیل زده نیز پول داده ایم. هم اکنون هم در حال خرید لوازم منزل برای مددجویان هستیم. البته تاکید کرده ایم که تمام لوازم باید ایرانی باشد تا تولید ملی نیز رونق پیدا کند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: آنچه که در خوزستان موجب آب گرفتگی شد سیل نبود بلکه عدم مدیریت منابع مخزنی بود، اما در لرستان به دلیل توقف احداث چند سد از جمله سد بختیاری که در این دولت اتفاق افتاد شاهد سیل بودیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور نیازمند وحدت رویه هستیم، چون دشمن با تمام قوا به نظام اسلامی حمله می‌کند، گفت: بسیج، سپاه، طلبه‌ها و اقشار مختلف مردم در استان‌های سیل زده مردم را نجات دادند، در جریان وقوع سیل در لرستان گلستان و خوزستان روح ایمان زنده و سپاه عزیزتر شد.

فتاح با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم که حمله معاندین به کمیته امداد هماهنگ شده است، تاکید کرد: به طور مثال اوج کار ما در جریان وقوع سیل بود، اما معاندین گفتند که کمیته امداد در عراق به زنان عراقی که شوهران آن‌ها در جنگ کشته شده اند کمک می‌کند! معاندین با این اتفاقات که کمیته امداد دل مردم و نظام را به هم وصل می‌کند، مخالف هستند. آن‌ها از اینکه ما در عراق کمیته امداد داریم باید بسوزند و بمیرند در هر حال امروز نام امام (ره) در خیابان‌های بغداد بصره و کاظمین به واسطه فعالیت کمیته امداد مطرح است. ما در هشت سال دفاع مقدس با عراق جنگیدیم، اما امروز شاهدیم که انقلاب تا کجا در عراق نفوذ کرده است و مردم عراق به نام امام به مردم عراق کمک می‌کنند و تصاویر رهبری و شهدا در ورودی شهر بصره است، البته معاندین می‌گویند این پول‌هایی را که به عراقی‌ها می‌دهند پول ایران است در حالی که این گونه نیست.

وی افزود: مردم لبنان هم کمک‌های خوبی از طریق کمیته امداد به نیازمندان می‌کنند، لبنانی‌ها اصلا نیازی به پول ما ندارند البته پول‌ها را هم شرعا نمی‌توان جابه جا کرد. به هر حال حمله به کمیته امداد باعث شده که کمک‌ها به این نهاد افزایش یابد.

فتاح گفت: آمریکا اجازه نداد کمک‌های خارجی برای سیل زدگان به دست هلال احمر برسد، البته بنده معتقدم که اتحادیه اروپا با کمک یک و نیم میلیون یورویی که رقم ناچیزی است نیز به ملت ایران اهانت کرد.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: ما به سعه صدر و همراهی با مردم نیاز داریم و مطمئن هستیم که با عنایت الهی از همه مسائل و بحران‌های پیش رو عبور خواهیم کرد و شکست مفتضحانه نصیب دشمنان خواهد شد.

رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد در سال ۹۸ بیست هزار میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی، مردمی، صندوق توسعه ملی و دیگر درآمدها برای جامعه هدف خود هزینه می‌کند، ۱۰ هزار خانواده تحت پوشش در خوزستان شناسایی شده، با این وجود دستور داده ایم که چند هزار میلیارد علوفه دام برای مردم تهیه شود. همچنین گفته ایم که وسایل خانه را برای آن‌ها تهیه کنند و به همه بدهند با این وجود اصلا جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: بعد از وقوع سیل ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد آسیب دیدند که در این راستا نیز باید ۱۰ هزار خانه را بسازیم و ۲۰ هزار خانه را نیز بازسازی کنیم و همچنین تمام لوازم خانگی آن‌ها را تهیه کنیم.

رئیس کمیته امداد افزود: اتحادیه اروپا هم ۱.۵ میلیون یورو به سیل زدگان کشورمان کمک کرد، وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلیناجولی که یک رقاصه است کمک کردند.

وی با بیان اینکه نگاه رهبری به کمیته امداد و اعتمادشان مورد مباهات ماست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ۴ مرحله، مبلغ چهار میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کردند.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =