۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
روایت ترکان از تصمیمی که سیاسی نیست

اکبر ترکان در یادداشتی نوشت: خسارت یکی از این سیلاب ها برابر است با همه سرمایه‌گذاری‌هایی که برای احداث بقیه این سدها لازم است.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:

این تصمیم، یک تصمیم سیاسی نیست این یک تصمیم فنی است و باید توسط مهندسان ارشد این کشور اتخاذ شود. مطالعات آن توسط بهترین مهندسان مشاور انجام پذیرد و اجرای آن را مهندسان خوب خودمان به عهده بگیرند بطوریکه متوجه اوپتیموم این استفاده باشیم. مثلا شهر اهواز که مهمترین شهر جنوب ایران است نسبت به فراز انتفاعی رود کارون که جزیره آبادان است ۱۲ متر اختلاف ارتفاع دارد و این ها ناشی از امکان آسیب پذیری خوزستان از سیل های حوزه آبریز کارون است.

ممکن است که اگر خسارات های سیلاب را بررسی کنیم به این نتیجه برسیم که خسارات سیلاب از فواید کشاورزی آب خوزستان بیشتر است. بنابراین ما باید سدها را با هدف کنترل سیلاب و استفاده بهینه از آب بسازیم. لذا اینکه چه چیزی را هدف مطالعه قرار دهیم بسیار حائز اهمیت است و در مطالعه هم نباید از استفاده بهترین های دنیا پرهیز کنیم.

باید این را هم بپذیریم که در این نوع مطالعات فنی و کارشناسانه نباید رفتارهای سیاسی دخیل باشد. باید کارشناسان حوزه آب و مهندسان مشاور و متخصصین مدیریت منابع آب برای مطالعه آن ورود کنند.

مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    0 0
    ترکان هر وقت حرف زده یه اتفاق ناخوشایند رخ داده یکی بهش بگه تو خیلی اظهار نظر حرفه ای نکن بیشتر به فکر حوزه مسئولیت خودت باش.