واکنش هندوستان به عدم تمدید معافیت‌های تحریمی ایران: به وقتش بیانیه می‌دهیم

فارس نوشت: مقام‌های هند گفته‌اند دولت این کشور در موقع مناسب بیانیه‌ای در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های ایران از سوی واشنگتن صادر می‌کند.

دهلی: پیامدهای تصمیم جدید آمریکا علیه ایران را بررسی می‌کنیم

 به دنبال تصمیم دوشنبه آمریکا در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، هند از جمله خریداران نفت خام ایران نیز واکنش نشان داد.

 به نوشته خبرگزاری «آینی نیوز» مقام‌های دولت هند دوشنبه شب به وقت تهران از بررسی پیامدهای تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران خبر دادند.

 مقام‌های مطلع دولت هند اظهار داشتند: «بیانیه وزیر خارجه آمریکا را شاهد بودیم و در حال بررسی پیامدهای این تصمیم هستیم و در موقع مناسب بیانیه‌ای در این باره صادر می‌کنیم.»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد که هیچ معافیت جدیدی از تحریم‌ها برای وارد کنندگان نفت ایران صادر نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا نوامبر (آذر) گذشته معافیت از تحریم‌های 180 روزه را برای هشت کشور از جمله هند صادر کرد. این معافیت از تحریم‌ها در دوم ماه مه ( 12 اردیبهشت) خاتمه خواهد یافت.

کاخ سفید دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور تصمیم گرفته معافیت‌های نفتی ایران را دیگر تمدید نکند.

41231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =