۴ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
 هم‌زمان خربزه و عسل بخورید، می‌میرید؟!

آنا نوشت: بسیاری از متون طب سنتی خوردن همزمان برخی از خوراکی‌ها با هم را مضر دانسته و بعضاً گفته می‌شد که باعث مرگ انسان می‌شود، ولی امروزه یافته‌های پزشکی در برخی از موارد با آنها موافق نیست.

یکی از این ترکیباتی که حتی امروز نیز به آن اشاره می‌شود مصرف همزمان خربزه و عسل است.

در قدیم گفته می‌شد خربزه با عسل سازگار نیست و هرکس این دو را باهم بخورد مریض شده و می‌میرد.

این درحالی است که یافته‌های پزشکی حاکی است که خوردن خربزه با عسل ضرری ندارد هرچند وقتی عسل به آن شیرینی خورده شود دیگر مزه خربزه احساس نمی‌شود.

نکته جالب توجه این‌که خوردن این دو خوراکی خوشمزه با هم ضرری ندارد ولی در صورتی‌ که فردی بیماری نهانی داشته باشد و این دو خوراکی را باهم مصرف کند بیماریش عود می‌کند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    8 0
    خودت فهمیدی چی گفتی؟
  • جبار IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    9 1
    خودت خوردي تا حالا؟؟؟؟ بيزحمت اول بخور بعد اگه هيچي نشد بيا مطلب بنويس.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    4 9
    خربزه و عسل یکی از دسرهای لاکچری در یونان هست. هیچ مشکلی هم نداره.
  • US ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    6 1
    شما هم خودتون بدون سند صحبت میکنید. بیماری های نهانی؟!!!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    7 1
    شما امتحان كرديد؟ اول امتحان كن بعد بنويس عزيز جان.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    7 0
    زمانی که عسل با خربزه مخلوط می‌شود، ترکیب‌های موجود در این دو ماده خوراکی با یکدیگر واکنشی نشان می‌دهند که نتیجه این واکنش، به وجود آمدن یک ماده سفت و سخت است. به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آنها، باعث می‌شود هضم برای دستگاه گوارش بسیار سخت شود. در یک کلام اینکه خربزه و عسل، ترکیبی دیرهضم و بدهضم است. در موارد بسیار زیادی هم دیده شده افرادی که خربزه و عسل را باهم خورده‌اند، دچار دل‌دردهای شدیدی می‌شوند. البته این دل‌دردها در حدی نیستند که بتوانند منجر به مرگ یا مرگ آنی افراد سالم شوند.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    5 1
    چند سال پیش به صورت اتفاقی شخصا خوردن عسل و خربزه را تجربه کرم. در حالی که صبحانه کره و عسل خورده بودم حدود نیم ساعت بعد بدون توجه به اینکه صبحانه چی خورده ام یه قاچ خربزه مشهدی هم خوردم. حدود ربع ساعت بعد دل درد شدم و رفلاکس داشتم. که با خوردن عرق نعناع و بعد از چندساعت تحمل درد حالم خوب شد. مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می کند و باعث ایجاد دل دردهای شدیدی می شود. البته ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دلدرد های خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود. اما فکر نمی کنم یک دلدرد شدید منجر به مرگ یک فرد سالم که بیماری زمینه ای هم ندارد بشود ولی این دلیل نمی شود که اگر اتفاقی عسل و خربزه را خوردید به پزشک مراجعه نکنید. اگر اتفاقی و یا نادانسته عسل و خربزه را با هم خوردید و دچار دلدرد شدید به پزشک مراجعه کنید و اگر به پزشک دسترسی ندارید اگر می توانید با فروبردن انگشت در حلق آن را برگردان
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    8 0
    یعنی عود کردن بیماری ضرر حساب نمی شه؟!