واریز کمک بلاعوض کشاورزان سیل‌زده مازندران به‌زودی آغاز می‌شود

عزیزالله شهیدی‌فر در نشست خبری ستاد باز سازی مناطق سیل زده در استانداری مازندران گفت که دولت ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی سیل زده استان تخصیص داده که از این مبلغ ۷۹میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است. ‎

به گزارش خبرآنلاین از ساری، عزیزالله شهیدی فر در نشست خبری ستاد باز سازی مناطق سیل زده در استانداری مازندران گفت که دولت ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی سیل زده استان تخصیص داده که از این مبلغ ۷۹میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است.

شهیدی فر افزود: تا کنون پرونده پرداخت ۱۰ هزار بهره بردار سیل زده بخش های مختلف کشاورزی استان تکمیل شد که برای جبران خسارت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

وی با اعلام این که ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصدی بخش کشاورزی مازندران نیز توسط بانک های عامل کشاورزی، ملی، ملت، صادرات و تجارت آماده پرداخت است، گفت : ۵۰۰ نفر از کارشناسان پهنه کشاورزی مستقر در مراکز خدمات کشاورزی بخش های مختلف استان همچنان در حال بررسی میزان خسارت ها در مناطق سیل زده هستند.

شهیدی فر، خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای پرداخت کمک بلاعوض به ۱۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به این که کاهش محصول کشاورزی در مازندران نداریم، افزود: تنها در سیاه ریشه ها شامل هلو و شلیل است که به دلیل حساسیت بالا به آب و آب ماندگی پیش بینی می شود کاهش محصول داشته باشیم.

شهیدی فر با اعلام این که ۵۰ درصد خسارت ها در سیل اخیر مربوط به بخش کشاورزی بوده است، یادآور شد: ۸۵ درصد خزانه گیری برنج در مازندران انجام شد و مابقی از هفته آینده و با خروج سامانه بارشی انجام خواهد شد. 

وی از کشاورزان خواست تا توصیه کارشناسان کشاورزی را جدی گرفته و با همکاری آنان علاوه بر تکمیل پرونده جبران خسارت، زمین های کشاورزی را به بهترین روش بازگردانند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان خسارت از سوی صندوق بیمه کشاورزی استان به کشاورزان خبر داد.

وی میزان خسارت این بخش را هم ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که بقیه نیز با تکمیل پرونده و اتمام کارشناسی پرداخت خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =