ارسال پرونده دانشگاه آزاد به قوه قضائیه/ تخلف درخصوص برخی از پذیرفته‌شدگان رشته‌های علوم پزشکی

خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضائیه ارجاع شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده به افراد را بپردازد.

داود محمدی درباره نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دستور کار نخست نشست در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در کنکور سال ۱۳۹۷ بود که در این ارتباط شکایاتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس واصل شده بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخی از پذیرفته شدگان سال گذشته کنکور در رشته‌های علوم پزشکی حتی سر کلاس‌های درس هم حاضر شدند، افزود: تخلف روی داده در خصوص این پذیرفته شدگان قابل کتمان نیست و کمیسیون در این باره جلسات متعددی تشکیل داد و نهایتاً به این نتیجه رسید که به واسطه خطای انسانی و سیستمی توسط دانشگاه آزاد، برای عده‌ای حق ایجاد شده که باید این پرونده در دستگاه قضائی بررسی شود.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده به افراد را بپردازد که در این خصوص پرونده تکمیل و به قوه قضائیه ارسال شد.

محمدی اضافه کرد: دستور کار بعدی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزایش شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور به داخل بود که این موضوع باید برابر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب وزارت علوم و وزارت بهداشت برسد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور این موضوع و اعمال سهمیه‌های خانواده شهدا و مناطق را مورد بررسی قرار دهد و تا پایان اردیبهشت ماه به کمیسیون ارسال شود.

۴۷۲۳۴
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =