حمله ملخ‌ها به ایران عمدی بوده؟/ فائو بررسی می‌کند

تسنیم نوشت: رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو با اعزام نماینده خود به ایران احتمال عمدی بودن حمله ملخ‌ها به ایران را بررسی می‌کند، گفت: کشورهای همسایه در سال‌های گذشته همکاری بیشتری برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم داشته‌اند.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو با اعزام نماینده خود به ایران احتمال عمدی بودن حمله ملخ‌ها به ایران را بررسی می‌کند گفت: کشورهای همسایه در سال‌های گذشته همکاری بیشتری برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم داشته‌اند.

محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در نشست خبری گفت: ملخ‌های صحرایی آفت‌های خطرناکی بوده و همه چیزخواری هستند و هر از نوع گیاهی که در مقابلشان باشد تغذیه می‌کنند.

او افزود: این ملخ‌ها به طور معمول ۵۹ کشور دنیا را مورد تهاجم قرار می‌دهند که کانون اصلی آنها شمال و شرق آفریقاست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: این ملخ‌ها ۳۰ درصد اراضی دنیا را در اختیار دارند و تا زمانی که غذایشان کم شود به دیگر کشورها از جمله ایران حمله‌ور می‌شوند.

درگاهی ادامه داد: ملخ‌هایی که به ایران حمله می‌کنند به طور معمول از شمال آفریقا به شبه‌جزیره عربستان رفته و از آنجا به ایران می‌آیند هر چند که ملخ‌هایی نیز به صورت دسته‌های پراکنده در خود عربستان حضور دارند.

سطح حمله ملخ‌ها به ایران در ۴۰ سال گذشته به ایران بی‌سابقه بوده است

او گفت: این ملخ‌ها طول پروازی زیادی دارند به طوریکه می‌توانند در روز ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر پرواز کنند که این امر مشکلاتی را برای کانون کوبی (سم‌پاشی) آنها ایجاد می‌کند.

او گفت: در گذشته ملخ‌های مهاجمی نیز از سمت پاکستان و هندوستان به ایران حمله‌ور شده بودند اما ملخ‌هایی که اکنون به ایران آمده‌اند از سمت شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان هستند.

رئیس سازمان حفظ نباتات تاکید کرد: این سطح از حمله ملخ‌ها به کشور در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و ما در سال‌های پیش تنها در سطحی بالغ بر ۲ تا ۳ هزار هکتار برخورد داشتیم که اکنون به ۵۱ هزار هکتار رسیده که این رقم باید تا ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

ملخ‌های حمله‌کننده به ایران همه چیز خوار هستند

او با بیان اینکه ملخ‌ها انواع مختلفی دارد گفت: همه ملخ‌ها قابلیت پرواز را ندارند و تنها جهنده هستند اما این دسته از ملخ‌ها خطرناک و همه چیز خوار هستند و همه گیاهان را می‌خورند و با توجه به آرواره‌های قوی که دارند می‌توانند پوست درختان را نیز بخورند.

درگاهی گفت: ملخ‌هایی که به ایران حمله کرده‌اند ۵۰ میلیون قطعه هستند و فعالیت آنها ادامه دارد و ما طی روزهای آینده مبارزه خواهیم داشت.

او گفت: این ملخ‌ها ابتدا تغذیه کوچکی می‌خورند و بعد اقدام به جفتگیری و تخم‌ریزی می‌کنند بنابراین لازم است که قبل از مرحله تخم‌ریزی با آنها مبارزه صورت گیرد.

۴۷۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =