صدور احکام قطعی برای اخلال‌گران نظام پولی و مالی و ارزی/ عفو و تخفیف ۱۰۰ هزار زندانی با موافقت رهبر انقلاب

تسنیم نوشت: سخنگوی قوه‌قضائیه از محکومیت ۸۰ تن از اخلالگران اقتصادی به حبس و جزای نقدی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: در پایان سال 1397، بر مبنای ماموریت و مسئولیت دادسرای انتظامی قضات که علاوه بر آنکه مسئولیت رسیدگی به تخلفات قضات را عهده‌دار است، ماموریت دارد قضات ساعی، پرتلاش، کارآمد، ایثارگر و فرهیخته را مورد تشویق قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه دادسرای انتظامی قضات وظیفه دارد برای همه قضات، کارنامه قضایی تشکیل دهد، از ناحیه دادسرای انتظامی 6 هزار و 409 نفر از قضات واجد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با عفوی که رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اعطا کردند قریب به 100 هزار نفر از زندانیان مشمول عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند که حدود 60 هزار نفر آنها از زندان آزاد شدند و حدود 40 هزار نفر دیگر، تخفیف و تقلیل محکومیت دریافت کردند که یک عنایت از ناحیه نظام و اثبات پایداری و صلابت نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضا به ویژه شعب ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، با صلابت و بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی به این پرونده‌ها را ادامه می‌دهد و در حد فاصل آخرین جلسه‌ نشست خبری حجت‌الاسلام تا الان، شعب ویژه بیش از 80 نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی، پولی، بانکی، ارزی و ارزاق عمومی را محکوم کردند و احکام قطعی آنها صادر شده و در مرحله اجراست.

اسماعیلی گفت: در شعبه اول رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران اقتصادی ، قربانعلی فرخزاد به جرم مشاکرت در اخلال نظام ارزی از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل 20 سال حبس، پرداخت جزای نقدی و ضبط ارزهای مکشوفه، تیمور عامری برمکی 20 سال حبس، پرداخت جزای نقدی، علیرضا عامری برمکی به تحمل 20 سال حبس، جزای نقدی، جلیل مکی سلطانی به تحمل 6 سال حبس، حیدرضا عامری به تحمل 20 سال حبس و سید محمود صفار به تحمل هفت سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: در شعبه دیگر آقایان توسلی، کاظمی و بخشایش هر کدام به تحمل 20 سال حبس و جزای نقدی و مجازات شلاق محکوم شدند که بیانگر عزم و اراده جدی دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران است.

47237
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =