محجوب: افزایش حقوق کارگران اثری بر معیشت آنها ندارد

ایرنا نوشت: نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر گفت: شورای عالی کار با همه کشاکش ها مجموعه حقوق یک خانواده سه نفره کارگری را ۲ میلیون و ۵٠ هزار تومان تعیین کرد که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشت اما با توجه به تورم بالا تاثیر زیادی بر معیشت آنها ندارد.

«علیرضا محجوب» امروز (سه شنبه) در نشست خبری برنامه های ستاد هفته کارگر که در محل خبرگزاری کار برگزار شد، یادآوری کرد: معیشت از مسائل مهم جامعه کارگری است و پیش بینی نمایندگان این بود که با افزایش حقوق تا اندازه ای مشکل آنان حل شود.

وی افزود: دستمزد نباید ملاک تعیین معیشت کارگران باشد زیرا آنان با مشکلات زیادی مواجه اند.

«به نظر ما حقوق کارگران باید تا ۲ برابر افزایش می یافت تا از نظر قدرت خرید نسبت به سال های ٩۵ و ٩۶ قابل مقایسه می شد».

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر است بخشنامه افزایش حقوق که به دستگاه ها ابلاغ شده است، اجرا شود.

وی ادامه داد: دستگاه ها باید در این زمینه پیشتاز باشند و در پرداخت ها مقاومت نکنند.

 برنامه های وزارت کار، خانواده محور است

معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه درباره اقدامات این وزارتخانه برای کارگران آسیب دیده در سیل، گفت: با وجود اینکه این وزارتخانه در این شرایط وظیفه مستقیم ندارد اما بعد از وقوع سیل ستاد بحران تشکیل داد و در شرایط پسابحران نیز معاون هایی در استان های معین تعیین کرد.

«ابراهیم صادقی فر» افزود: پرداخت ۳۳ هزار وام در ۲ هفته اول پس از سیل، تشکیل کارگروهی برای بازگشت بنگاه های آسیب دیده، شارژ کارت بانکی کارگران ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر، استمهال بدهی کارگران سیلزده و برقراری بیمه بیکاری آنان از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایط حساس وقوع سیل بود که در استان های گلستان و مازندران آغاز شد و در استان های دیگر همچون ایلام نیز در حال انجام است.

به گفته وی، بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، به شفافیت، جوانگرایی و مقابله با فساد اشاره دارد که اعلام نام اعضای هیات مدیره و انتخاب جوانان از اقدام های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه است.

صادقی فر با اشاره به نامگذاری «رونق تولید» برای امسال گفت: تحقق این شعار نیازمند عزم ملی است و تک تک مردم و مسوولان در برابر آن مسئول هستند.

وی ادامه داد: در برنامه های امسال بیشتر به دنبال رابطه متقابل کار و انسان و تعالی انسان و حفظ کرامت افراد هستیم و بیشتر برنامه ها خانواده محور است.
 

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =