۲ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
سربازان گمنام امام زمان(عج) حافظان امنیت و حامیان ولایت هستند

اصطلاح سربازان گمنام امام زمان(عج) به نیروهای مخلص و جان برکف اطلاعاتی و امنیتی کشور و وزارت اطلاعات گفته می شود.

سربازان گمنام امام زمان(عج) با توکل بر خدا و توجه به شرع، قانون و اخلاق، از منافع ملی و ارزش‌های نظام تکالیف خود را انجام می‌دهند و مصداق عملی حافظان امنیت و  حامیان ولایت هستند.  اکثر کشورها برای خنثی کردن و مقابله با توطئه های دیگر کشورها سازمانی دارند و در ایران برای مقابله با تحرکات و نفوذ دشمن وزارت اطلاعات در سال۱۳۶۳ تشکیل شد.

افرادی خداشناس، آگاه، شجاع، جان بر کف و امانت دار در این ارگان خدمت و بصورت گمنام فعالیت می کنند در راس آن وزیری مدبر و مجتهد که مورد تایید مقام معظم رهبری و نظام است قرار دارد.

لازمه کار اطلاعات و کشف مجهولات دسترسی به ابزارهای ویژه است اما سربازان گمنام امام زمان(عج) بدون بکارگیری ابزار تجسسی، مقتدرانه همواره جلوتر از دشمن حرکت، توطئه ها را خنثی و در راستای تولید امنیت کشور گام برداشته اند.کار اطلاعاتی، تجسس، کسب اخبار سرّی ، کشف مجهولات، دشمن یابی و و ابـزار و شـیـوه آن نـیز بیشتر اوقات اموری است که به کارگیری آنها در شرایط عادی برای هر کسی جایز نیست. ایشان علاوه بر دفاع از امنیت کشور باید با اقدامات اطلاعاتی برخی اتفاق ها را قبل از وقوع پیش بینی کنند این اقدام که حاصل حضور نامحسوس و مراقبت شبانه روزی شان است باعث می شود جامعه با جانفشانی های آنها به سمت امنیت و آرامش هدایت شود.

امنیت کشور ما مدیون فداکاری و مجاهدت شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) است. این عزیزان توانسته‌اند در طی چند دهه هزاران توطئه دشمن را دفع کنند و نگذارند که امنیت این کشور و مردم آن به خطر بیفتد. با وجود هجوم و رخنه گروه‌های تکفیری و داعش در کشورهای همسایه، با بصیرت و بیداری نیروهای امنیتی این گروهک‌های خبیث جرات ورود به میهن اسلامی ایران را نکردند.. تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی، محورهایی است که در مأموریت‌های داخلی این وزارتخانه به آن توجه جدی می‌شود.

کشف هرگونه توطئه خرابکاری، براندازانه و پیشگیری از اقدامات ضدامنیتی، تلاش برای کسب و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی، حفاظت و کسب اطلاعات ضد جاسوسی، ضد تروریسم و به دست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی کشور اسلامی ایران، تنها گوشه‌ای از تلاش و شاهکارهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشور است.

دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور، رهاسازی حشمت‌الله عطارزاده دیپلمات ایرانی به گروگان گرفته شده در پیشاور پاکستان، نفوذ در کانون ضد انقلاب با پروژه الماسی برای فریب، شکست پروژه نفوذ امیر میرزایی حکمتی جاسوس سیا، دستگیری همزمان ۱۵ جاسوس موساد، دستگیری اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای جزو پروژه‌های بزرگ رسانه‌ای شده وزارت اطلاعات در چند سال اخیر بوده است.

"رهبر معظم انقلاب  نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر پاسداشت مقام شامخ سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند که آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌الله‌اند.

خدا را شاکریم که ما را به نعمت برخورداری از الهی‌ترین سربازان و مجاهدان فی سبیل الله متنعم کرده و امروز ما در سایه ایثار آنها در امنیت کامل به سر برده و استکبار در حسرت ناامن کردن کشور ما نقره داغ شده است."

در استان کردستان با توجه به داشتن مرز مشترک با عراق، شرایط حساس و مسائل استراتژیکی که در مرزهای غرب کشور وجود دارد سربازان گمنام وظیفه سنگینی بر عهده دارند که با تدبیر، مسائل را هوشمندانه تسهیل کرده و به نحو احسن وظایف خود را انجام می دهند.

با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در کردستان امنیت پایدار در سطح شهرها و مرزها و حتی کیلومترها آن طرف تر مرزها وجود دارد؛ سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۱۳۸۸ و تردد هشت روزه معظم له در استان مهر تاییدی بر این ادعا است.

هفته منتهی به میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان هفته سربازان گمنام نامگذاری شده است. این مجموعه ارزشمند و انقلابی در خط مقدم رویارویی و خنثی سازی توطئه های دشمن با حضور موثر و پرصلابت مایه آرامش و اطمینان خاطر مردم این سرزمین هستند.

آزادی و امنیت را دو نعمت بزرگی است که وقتی انسان آنها را از دست بدهد، قدر آنها را می‌فهمد.همه ی ما خدمات ارزنده این سربازان غیور، ولایتمدار و خاموش را ارج می‌نهیم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

هفته سربازان گمنام برمردان بی ادعا، طلایه داران امنیت و اقتدار ایران اسلامی مبارک.

* روزنامه‌نگار کردستانی و مدیرمسئول ماهنامه روژمان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =