۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۵

شاه بیمار سعودی که در سفری بی‌سابقه قریب به دو ماه را برای درمان در نیویورک به سر برده بود امروز به طور غیرمنتطره برای گذارندن دوران نقاهت وارد مراکش شد.

به گزارش فارس، خبرگزاری عربستان (واس) اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پس از گذراندن دوره درمان خود در نیویورک روز شنبه وارد شهر "الدار البیضاء "‌ مراکش شد تا دوره درمان و نقاهت از بیماری خود را کامل کند.

پادشاه عربستان در فرودگاه بین‌المللی "شاه محمد پنجم " مورد استقبال شاه "محمد ششم "، پادشاه این کشور قرار گرفت و قرار است وی برای چند هفته در مراکش بماند و دوران نقاهت خود را در آنجا طی کند.

روزنامه النهار لبنان اخیرا نوشت که "بشار اسد " رئیس ‌جمهور سوریه در زمان حضور ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه سعودی برای گذراندن دوران نقاهت در مراکش، با وی در این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مقامات سوری بار دیگر مواضع خود در زمینه مسایل به وجود آمده در عرصه سیاسی لبنان را به اطلاع سعودی‌ها می‌رسانند.

ملک "عبدالله بن عبدالعزیر آل سعود " دوشنبه 22 نوامبر برابر با اول آذر ماه گذشته به دلیل ابتلا به آنچه بیماری دررفتگی غضروفی و دیسک کمر و درد عصبی خوانده شده بود و برای ادامه درمان، ریاض را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پادشاه عربستان از آن زمان تاکنون دو بار در تاریخ‌های چهارشنبه 24 نوامبر و جمعه سوم دسامبر 2010 میلادی مورد عمل جراحی از ناحیه کمر قرار گرفت.

پادشاه عربستان قبل از ترک کشورش شاهزاده "سلطان بن عبدالعزیر آل سعود " ولی‌عهد را که وی نیز بیش از هشتاد سال سن دارد و دوران نقاهت از بیماری صعب العلاج سرطان خود را در مراکش می‌گذراند به کشور فراخواند تا در غیاب وی اداره امور کشور را به دست گیرد.

ملک عبدالله که همواره به دلیل ترس و نگرانی از وقوع کودتا توسط برخی شاهزادگان آل سعود کمتر به خارج از کشور سفر می‌کرد اکنون قریب به دو ماه است که در آمریکا به سر می‌برد و به عقیده تحلیلگران سیاسی این خود می‌تواند نشانه‌ای از وخامت حال پادشاه باشد.

 48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    1 2
    اين بابا هم داره به سرنوشت شاه ايران دچار ميشه!
  • س.ا.م IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    5 1
    آخ که رودتر بمیره این شاه سعودی و البته کل خاندانش....
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    3 0
    ازش متنفرم