ایرنا نوشت: پنتاگون تصمیم دارد ربات‌هایی بسازد که بتوانند از راه دور، ماهواره ها را در فضا تعمیر کنند.

بخش تحقیق و توسعه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در صدد ساخت ربات‌هایی است که با استقرار آنها در مدار زمین، بتوانند از راه دور ماهواره ها را در فضا تعمیر کنند.
این سازمان امیدوار است که این ربات‌های فضایی را تا پنج سال آینده بسازد و به فضا پرتاب کند.
بخش تحقیق و توسعه وزارت دفاع آمریکا (DARPA) اعلام کرد: اکنون حدود 400 ماهواره خصوصی و دولتی در آمریکا در فاصله حدود بیش از 20 هزار مایلی بالای سطح زمین در حال چرخش است که سرویس و نگهداری از تمامی آنها تقریبا غیر ممکن است.
درحالیکه اکنون هیچ چشم اندازی برای تعمیر ماهواره ها در مدار زمین وجود ندارد؛ ماهواره های فعلی دارای سیستم های حمایت کننده هستند و تا آنجا که امکان دارد سوخت با خود حمل می کنند که این موضوع به پیچیدگی، وزن و هزینه آنها می افزاید.
زمانی که این ماهواره ها با مشکلات کوچکی - مشکلاتی که اگر ماهواره ها در دسترس مهندسان بودند به راحتی رفع می شدند- مواجه شوند، کلا منسوخ و از کار افتاده می شوند.
اما با فراهم شدن سرویس رباتیک ماهواره ای پنتاگون موسوم به Robotic Servicing of Geosynchronous Satellites دیگر ماهواره ها در صورت بروز مشکل از فعالیت نخواهند افتاد.
در حالیکه مشخصات دقیق و کارکرد این تعمیرکارهای فضایی رباتیک هنوز مشخص نیست، اما دیدگاه DARPA برای این دستگاه، در شکل اولیه آن، ساخت یک فضاپیما قابل استفاده مجدد و به اندازه کافی چند منظوره است که بتواند مجموعه ای از ماموریت های مختلف فضایی را انجام دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =