۱۱ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
افراد با گروه خونی AB چه ویژگی‌هایی دارند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می‌باشد. شناخت آن‌ها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آن‌ها تلفیقی از سایر گروه‌های خونی است.

به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می‌گویند، زیرا می‌تواند از هر ۳ گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است. این گروه خونی شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است و فقط ۲ الی ۵ درصد از جمعیت کل جهان دارای این گروه خونی هستند.

گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می‌باشد. شناخت آن‌ها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آن‌ها تلفیقی از سایر گروه‌های خونی است.

بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است

به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می‌گویند، زیرا می‌تواند از هر ۳ گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است.

از آنجایی که این گروه خونی جنبه‌هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیت‌های گروه خونی A و توانایی‌های سازمانی گروه خونی B هستند.

افراد با گروه خونی AB دارای خلق و خوی ضد و نقیضی بوده و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را شناخت. آن‌ها مخلوطی از تضادها هستند، خجالتی در مقابل بعضی ها، بی باک و گستاخ با بعضی دیگر، برونگرا و درونگرا، گاهی بسیار آرام و خونسرد به نظر می‌رسند. متکلف و ظاهرنما، اما در عین حال مرموز و غیرقابل پیش بینی هستند. در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آن‌ها توانا هستند. به آسانی خسته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند اجتماعی و مطمئن یا خجالتی و کمرو باشند. در فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند هماهنگ ظاهر شوند. علاقه‌مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای این کار نمی‌کنند.

این گروه کم جمعیت را می‌توانیم فرهیخته‌ترین گروه جمعیتی بدانیم. آن‌ها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می‌آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند. اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوء استفاده نکنید و بار زیادی را روی دوششان نیندازید. افراد دارای گروه خونی AB می‌توانند آشوب‌هایی را آرام کنند. آن‌ها می‌توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. آن‌ها تاجران خوبی هستند.

رومانتیک و احساساتی بوده و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی‌توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید تلاش کنند. این افراد به آسانی کسی را نمی‌بخشند، گاهی خشمگین می‌شوند و اغماض را دوست ندارند. آن‌ها درباره‌ی گذشته بسیار حساسند. حالات روحی آن‌ها خیلی سریع تغیر می‌کند. خونسردند، اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می‌شوند. می‌توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و به کارهای هنری بسیار علاقه دارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند و مسئولیت‌های زیاد از حد برای آنان ایجاد مشکل می‌کند.

افرادی محافظه کارند، از قدرت فهم بالایی برخوردارند. خودرای و مستقل، علاقه‌مند به مطالعه و ورزش و کم حرف هستند. به معنویات علاقه دارند. گرچه صاحبان گروه خونی A افرادی وقت شناس هستند، اما AB‌ها نیز در رتبه دوم وقت شناسی قرار دارند.

فرد با گروه خونی AB در صورتی که پشتکار داشته باشد، می‌تواند خیلی زود پیشرفت کند. آن‌ها از نظر فکری پیشرو هستند. تعادل در فعالیتهایشان به آن‌ها در رسیدن به قدرت واقعی کمک می‌کند. افرادی منطقی، حسابگر، امین و روراست هستند. قابل اعتماد بوده و تمایل زیادی به محبوب بودن دارند. این افراد هنرمندان خوبی هستند. همچنین آن‌ها حسابدارهای خوبی می‌شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. چنین افرادی برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، کارمندی و کارفرمایی هردو مناسب هستند. بسیاری از آن‌ها نیز ویژگی‌های لازم برای معلم بودن و تدریس را دارند.

اگر با فردی از این گروه خونی روبرو هستید، باید بدانید که نه به گذشته فکر می‌کند و نه به آینده دور. برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می‌کند. شناختن فردی از این گروه خونی آسان نیست، زیرا او نه فردی خودمانی است و نه محافظه کار بودنش می‌گذارد که از حال و هوایش سر در بیاورید.

گاهی داشتن گروه خونی AB مشکل است. افراد با این گروه خونی علاقه‌ای ندارند در چارچوب‌های دیگران قرار بگیرند. اگر احساس محدودیت زیاد از حد کنند، چارچوب‌ها و محدودیت‌ها را زیر پا گذاشته و به روش خود عمل می‌کنند.

افراد این گروه به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر مردم را می‌خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می‌کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می‌کنند، دارای این گروه خونی هستند.

در افراد این گروه خونی عشق به معنای واقعی وجود دارد. آن‌ها افرادی مهربان، خوش خلق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنان زیاد است و بسیاری از آن‌ها هر کاری از دستشان بر می‌آید، برای کمک به دیگران انجام می‌دهند.

کولی‌ها اصلی‌ترین صاحبان این گروه خونی هستند و حساسیت شگفت انگیز روحی شان هم می‌تواند نشانه‌ای برای عضویتشان در این گروه باشد. اما در میان AB ها، سرگروه‌های مذهبی را هم مشاهده می‌کنیم. برای مثال بودا، سن فرانسیس و مهاتما گاندی همگی از اعضای این گروه خونی بوده اند و آرامش فوق العاده شان هم گویای تعلقشان به این گروه است. می‌گویند که حضرت مسیح نیز دارای گروه خونی AB بوده است.

ورزش‌ها

تمرینات آرام بخش و حرکات نرمشی برایشان مفید است. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل ایروبیک یا پرش سبک را داشته باشند.

رژیم غذایی

افراد با گروه خونی AB می‌توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه خونی A و گروه خونی B را داشته باشند.

افراد این گروه کمترین تمایل را به مصرف گوشت دارند. این افراد باید بیشتر رژیم غذایی گیاهی داشته باشند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی، گوشت (نه مرغ) و فرآورده‌های لبنی مصرف کنند. با غذاهای گیاهی، لبنیات و غذاهای دریایی به خوبی کنار می‌آیند.
خوردن زیاد گوشت برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. آن‌ها همیشه باید در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند. بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی AB ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است، بدن آن‌ها بیشتر از هر چیز با گوشت سفید هماهنگ می‌شود.

خوردن گوشت سفید به همراه سبزی‌ها بهتر از گوشت قرمز است. خوردن نان ضرری ندارد به جز اینکه چاق کننده است.

در انتخاب‌های غذایی آن‌ها باید کشف کنند که چه زمانی آن‌ها شبیه گروه خونی A هستند و چه زمانی شبیه گروه خونی B. به عنوان مثال لبنیات ممکن است برای آن‌ها خیلی خوب و یا خیلی بد باشد.

بیماری‌ها

سیستم دفاعی بدن افراد این گروه تا حدی ضعیف بوده و در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها از خود مقاومت زیادی نشان نمی‌دهد. یعنی اگر برای میکروب‌ها و عوامل بیماری زا در بدن افراد گروه خونی O قفل‌ها و بندهای زیادی وجود دارد، در افراد گروه خونی AB در برابر ورود میکروب‌ها یک قفل هم یافت نمی‌شود.

دستگاه گوارش آن‌ها به نسبت ضعیف‌تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی‌توانند پروتئین‌های حیوانی را هضم کنند، زیرا مقدار اسید معده آن‌ها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی‌کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست فود در آن‌ها بالاست.

همانند گروه خونی A افراد با گروه خونی AB در واکنش به استرس ضعیفند. آن‌ها قوی تر، نیرومندتر و فعالتر از افراد با گروه خونی A هستند، ولی بایستی به سطوح استرسشان توجه داشته باشند تا ایمنی بدنشان به خطر نیفتد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =