۲ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
نقشه شوم دختر جوان برای تلکه پیرمرد ثروتمند

پرونده چهار مرد و زن که با ربودن پیرمردی ثروتمند او را شکنجه کرده بودند برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

به گزارش خبرآنلاین، ۲۰ مرداد سال ۹۵ دختر جوانی به نام پرستو با همدستی سه مرد، مهندس ۷۰ ساله‌ای را ربوده و پس از انتقال به باغی در کرج او را مورد شکنجه قرار داده و با اسید سوزاندند تا اموال میلیاردی او را به دست آورند.

در این میان یکی از متهمان به پیرمرد ثروتمند کمک کرد و او را درحالی که وضعیت جسمی مناسبی نداشت فراری داد.

با فرار مرد ثروتمند او موضوع را به پلیس خبر داد و پرستو و سه همدستش بازداشت شدند.

متهم ردیف اول این پرونده در تحقیقات گفت: مدتی قبل با دختری به نام پرستو آشنا شدم و او نقشه یک آدم ربایی را مطرح کرد. طبق نقشه، پرستو به بهانه‌ای با این مرد طرح دوستی ریخت. بعد از جلب اعتماد وی من به عنوان راننده آژانس پرستو و پیرمرد را به باغی در کرج برده و با همدستی دو نفر دیگر مورد شکنجه قرار دادیم.

با اعترافات متهمان، آن‌ها به اتهام آدم ربایی، اسیدپاشی و سرقت مقرون به آزار برای صدور حکم راهی دادگاه شدند. متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند و پرستو به جرم آدم ربایی و مشارکت درسرقت و اسیدپاشی به ۲۷ سال زندان و ۷۲ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین متهم دیگر این پرونده نیز به ۲۰ سال حبس به خاطر آدم ربایی، ۷ سال حبس به خاطر اسیدپاشی و سرقت مقرون به آزار به ۷ سال حبس و پرداخت دیه و سومین متهم به ۷ سال و نیم حبس به خاطر آدم ربایی و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شدند.

با تأیید این حکم از سوی شعبه ۳۴ دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =