۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
برای نقد و پاسخ‌گویی باید میزگرد تشکیل داد

با وجود آن که در دوره دهم مجلس هستیم اما در همه دوره ها رقابت وجود داشته است، در سال اول که منتخبان مردم وارد مجلس می شوند تا نماینده بودن را یاد بگیرند، مدتی می گذرد و سال آخر می رسد بنابراین فکر و ذهنشان معطوف انتخابات دوره ی بعد می شود. این وضعیت همیشه وجود داشته و اختصاص به این دوره ندارد.

هر کس دلش می خواهد کاری را که شروع کرده است چه در جایگاه نمایندگی مجلس باشد چه در ریاست جمهوری به سرانجامی برساند حال چهارسال هم تجربه پیدا کرده و این کاملا طبیعی است. البته اخیر آقایان نماینده محدودیتی را برای حضور در مجلس پذیرفتند و مصوب کردند که یک نفر سه دوره پیاپی می تواند در کرسی نمایندگی باشد.

اما طبیعت انسان است تا مدامی که تریبون باز است و دلش می خواهد اظهار وجود کند و نظرش را اعلام کند و به نقد و بررسی بپردازد، بالاخره اگر مسئولی قول داده تا کاری را انجام دهد اما آن کار انجام نشده، رقبایش انتقاد می کنند و این ها همیشه بوده است و تا زمانی که تریبون باز است نقد و انتقاد همیشه وجود دارد و زمانی که تریبون بسته باشد حتما نقد و انتقادات هم نیست.

اگر ما اهل مشورت و تجربه بودیم و اگر بنا بود از تجربه بهره بگیریم باید روش را تغییر دهیم میزگرد بگذاریم و در آن خیلی از مسایل را در روبه رو بگوییم یکی نقد کند و دیگری پاسخ دهد در هفته یک میز گرد داشته باشیم که درباره ی قوه قضاییه یا قوه مجریه یا مجلس باشد چون همه مسئول اداره کشور هستند باید در نماز جمعه تا دانشگاه از هر تریبونی باشد و حزب ها نقد و نقادی صحیح انجام شود.

* عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

​۲۱۴۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =