۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
ترامپ به خاطر «اون» از پوتین تشکر کرد

ایسنا نوشت: به دنبال برگزاری نشست میان رئیس جمهور روسیه و رهبر کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا از همتای روس خود تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: به نظر من ما با کره شمالی بسیار خوب پیش می‌رویم چرا که پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است. من از بیانیه روز پنجشبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تشکر می‌کنم. او نیز خواستار دستیابی به توافقی با کره شمالی است. به نظر من شور و هیجان بسیاری برای دستیابی به یک توافق با پیونگ یانگ وجود دارد.

 

پوتین پس از برگزاری نخستین مذاکرات رو در رویش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در شهر ولادی‌وستوک تاکید کرد که ضمانت‌های امنیتی آمریکا برای ترغیب پیونگ یانگ در راستای توقف برنامه‌ی اتمی‌اش کافی نیستند.

وی افزود: به نظر من هرگونه ضمانت آمریکا نیازمند حمایت دیگر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات شش جانبه پیشین حول محور مسأله‌ی اتمی است که شامل روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی می‌شد.

در همین مذاکرات کیم جونگ اون به پوتین گفته بود که صلح و امنیت در شبه جزیره کره به رفتار آمریکا بستگی دارد و هشدار داده بود که دشمنی‌ها می‌تواند به راحتی بازگردندند.

این دو رهبر در جریان مذاکراتشان درباره‌ی راههای ارتقای ارتباطات استراتژیک و همکاریهای تاکتیکی در راستای تضمین صلح و امنیت در شبه جزیره کره و ورای آن مذاکره کردند.

پوتین تاکید کرده بود که دستیابی به یک توافق درخصوص برنامه اتمی کره شمالی با برداشتن گام‌های متوالی برای ایجاد اعتماد ممکن است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =