۱ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
ایران چه تعداد زن خانه‌دار دارد؟

بیش از ۲۰میلیون و ۹۴۶ هزار نفر در ایران خانه دار محسوب می‌شوند.

 به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ۲۰ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۷۸۷ نفر در ایران خانه دار محسوب می‌شوند که این جمعیت ۵۲.۶ درصد از جمعیت غیر فعال از نظر اقتصادی را شامل می‌شوند .

 بر اساس این گزارش ۹۹.۶ درصد از خانه داران در ایران را زنان و ۰.۴ درصد را مردان تشکیل می دهند . به این ترتیب ۲۰ میلیون ۸۶۲ هزار و ۹۹۹ زن خانه دار هستند.

زنان

 بر این اساس شمار خانه داران شهری ۱۵ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۲۴۵ نفر و شمار زنان خانه داران روستایی ۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۴۱  نفر اعلام شده اند.

 بر اساس این گزارش ۵۹.۵ درصد از جمعیت ایران از نظر اقتصادی غیرفعال محسوب می‌شوند.

 مشروح گزارش درباره آخرین وضعیت بازار کار در ایران را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    0 1
    به نظر من تعداد زنان خانه دار واقعی بیش از این ها است، چون خیلی از خانم هایی که سر کار میروند، سر کار رفتنشون بیشتر تفننی هست تا اینکه فایده ای داشته باشه... بیشتر میخواهند بگویند ما داریم سرکار میرویم و مستقل هستیم، درحالی که عملا فشار و بار اصلی زندگی روی دوش یک مرد هست، حالا آن مرد یا شوهرش هست یا پدرش،.. و آن زن در سختی ها و فشارهای اصلی زندگی خودش را به دردسر نمی اندازد. نهایتا خرجای کوچک خودش و لباس و آرایش را تقبل کند.. ولی پای بحث که به میان بیاد همین را چنان علم میکند و مدعی میشود که انگار داره خرج هفت نفر را میدهد!