اثری دیگر از بنکسی روی دیواری در لندن نقش بست

ایرنا نوشت: جان برندلر، یک کارشناس و مجموعه‌دار آثار هنری بنکسی، هنرمند عرصه گرافیتی انگلیس، اعلام کرد یک نقاشی دیواری که شبانه روی دیواری در لندن نقش بسته، اثری واقعی متعلق به بنکسی است.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، این نقاشی، تصویر دختربچه‌ای را نشان می‌دهد که با در دست داشتن نشان گروه «قیام علیه انقراض» کنار دیواری نشسته که شعار «از این لحظه، نومیدی رخت می‌بندد و تاکتیک‌ها آغاز می‌شود»، روی آن نوشته شده است.

برندلر گفت: «به دو دلیل در مورد اصل بودن این نقاشی متقاعد شده‌ام؛ موضوعی را دنبال می‌کند که بنکسی حامی آن است و ادامه‌ای بر نقاشی وی در «پورت تالبوت» است که دسامبر ۲۰۱۸ نمود یافت.

نقاشی بنکسی در آن زمان روی دیوار یک تعمیرگاه خودرو در شهرک پورت تالبوت ولز نقش بست و به یک مبلغ شش رقمی فروخته شد.

اثر جدید بنکسی در مکانی پدیدار شده که از حدود دو هفته پیش، محل برگزاری تجمعات فعالان محیط زیستی در لندن بوده است.

فعالان محیط زیست با برگزاری تجمعات اعتراضی در چند نقطه از پایتخت انگلیس، اختلال گسترده‌ای ایجاد کرده و میلیون‌ها پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده‌اند.

گروه قیام علیه انقراض خواستار شفافیت دولت انگلیس در مورد ابعاد بحران زیست محیطی است. این گروه از لندن می‌خواهد میزان انتشار گاز کربن را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند و با تشکیل یک مجمع شهروندی برای نظارت بر تغییرات مورد نیاز برای تحقق این هدف، موافقت کند.

بنکسی اصل بودن نقاشی جدید را تائید نکرده است و تیم رسانه‌ای وی نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این مورد، پاسخی نداده اند.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده ‌است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =