۳ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
روایت یک معجزه فوتبالی در ۹ اردیبهشت

برای مردم قائمشهر صعود به لیگ برتر غیر قابل پیش بینی بود به همین خاطر روز آخر در گردهمایی بزرگشالان در ورزشگاه تختی منتظر یک معجزه بودند. معجزه دوم هم باید در بابل رخ می‌داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته یک اتفاق تاریخی برای مردم مازندران به ویژه شهر قائمشهر رخ داد. درست آن لحظه که بازیکنان نساجی مازندران جواد نکونام را بلند و به هوا پرت کردند. لبخندهای او گویای همه چیز بود. نساجی در آن لحظات توانسته بود بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر برسد.

برای مردم شهر خسته، این صعود غیر قابل پیش بینی بود به همین خاطر روز آخر در گردهمایی بزرگشالان در ورزشگاه تختی منتظر یک معجزه بودند. معجزه دوم هم باید در بابل رخ می داد؛ جایی که خونه به خونه میزبان برق شیراز بود. قبل از بازی فضا اینقدر حساس شده بود که رحمان و رضایی و شاگردانش به بابل رفتند تا با تمام قدرت مقابل تیم اسکوچیچ بایستند چون این مربی کروات گفته بود اگر نساجی ۷ گل به راه آهن بزند آنها ۱۵ گل به تیم شیرازی می زنند!

قصه صعود راه نساجی قرار بود خیلی زودتر آغاز شود ولی ناکامی نسبی پاشازاده و بعد نتایج بد مهابادی در این تیم باعث شد تا همه چیز خراب شود. در واقع وقتی نکونام آمد شانس بسیار کمی برای صعود داشتند. اختلاف ۹ امتیازی با صدرجدول یعنی نفت مسجد سلیمان و ۷ امتیازی با تیم دوم یعنی خونه به خونه، آنها را نا امید کرده بود.

ماراتن نکونام و تیمش درست از لحظه ای آغاز شد که او در اولین حضورش در تمرین خطاب به بازیکنان گفت: «هرکس فکر می کند نمی توانیم به لیگ برتر صعود کنیم همین الان برود.»

جو ناامیدی در شهر هم وجود داشت ولی نکونام گفت این تضمین را می دهند که تمام تلاش خود را در زمین کنند و بی انگیزه نیستند. بعد از حرف های او قهر هواداران با سکوهای شهید وطنی هم تمام شد.

نکونام و نساجی در اولین دیدار توانستند مس کرمان را یک بر صفر ببرند. در دومین بازی برق شیراز را با همین نتیجه بردند. در ادامه با مس رفسنجان در خانه حریف مساوی کردند. مقابل بادران مدعی ۴ بر یک برنده شدند. صبای قم را در این شهر ۶ بر یک بردند. با نفت مسجد سلیمان مدعی و تیم صدرنشین صفر صفر مساوی کردند. فجرسپاسی مدعی را هم با دو گل بردند تا از گردونه رقابت حذف شود. در پایان هم موفق شدند با ۶ گل راه آهن را هم در بکوبند و به لیگ برتر صعود کنند.

کسی بارو نداشت نساجی می تواند. این اتفاق اما ۹ اردیبهشت سال ۹۷ رخ داد و برگ زرینی شد در تاریخ این باشگاه مردمی و پرطرفدار. امروز اولین سالگرد صعود این باشگاه به رقابت های «لیگ برتر» است. روزی که هرگز از یاد عاشقان فوتبال در این شهر نخواهد رفت.

۲۵۲ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =