هیچ واحد صنعتی به خاطر تحریم تعطیل نشده است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در سال گذشته هیچ واحد صنعتی در استان البرز به خاطر تحریم ها تعطیل نشده است. البته منکر مشکلات ناشسی از تحریم مانند کمبود مواد اولیه برای برخی از شرکت ها نیستم اما این مشکلات راه حل دارد.

جهانگیر شاهمرادی در گفتگو اختصاصی با خبرآنلاین با بیان این مطلب، افزود: در صنعتی ترین کشور های دنیا هم ممکن است کارخانجات تعطیل شوند. بی شک چنانچه  هر واحد صنعتی خودش را با شرایط تطبیق ندهد، دچار زوال خواهد شد. این تطبیق شامل کیفیت، کمیت، خدمات پس از فروش و ... می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار مزیت هایی هم برای تولید کنندگان به همراه داشته است، ادامه داد: قطعا شرایط جدید به نفع تولید کننده داخلی خواهد بود. با توجه به افزایش ارزش دلار در برابر ریال، قیمت تمام شده برخی از کالاهای وارداتی عملا بالاتر از توان اقتصادی مصرف کنندگان است و همین امر فرصتی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم آورده تا سهم بالاتری از بازار را در اختیار بگیرند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه وسایل آرایشی – بهداشتی تولیدی کشور به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارند، اظهار داشت: در شرایط حاضر صادرات برای تولید کنندگان بسیار به صرفه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی به اندازه لازم از طرف نهاد های متولی حمایت نشده است، گفت: وظیفه دولت تصدی گری نیست اما قطعا باید تسهیل گری را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد. واقعیت این است که زیر ساخت ها به اندازه کافی برای تولید کننده فراهم نیست.

شاهمرادی با انتقاد از سود تسهیلات بانکی به بخش تولید خاطر نشان کرد: در کشور های توسعه یافته تسهیلات بانکی با سود ۶ درصد در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد در حالی که بانک های داخلی ما در بهترین حالت سود ۱۸ درصدی را از تولید کننده دریافت می کنند. علاوه بر این در کشور ما هزینه های تامین اجتماعی هم که از تولید کننده گرفته می شود، نسبت به میانگین جهانی بالاتر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =