ایرنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه ضمن دیدار بر تقویت همکاری‌های متقابل به‌منظور توسعه بازار فناوری اطلاعات در منطقه تأکید کردند.

دیدار «محمدجواد آذری جهرمی» و «محمت جاهد توران» بعدازظهر دوشنبه در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت و دو وزیر وقت بعد از انجام مذاکرات به‌اتفاق هیات همراه در جمع خبرنگاران حاضر شده و خلاصه‌ای از نتایج مذاکرات خود را بیان کردند.
وزیر حمل‌ونقل ترکیه با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با وزیر ارتباطات کشورمان، گفت: در آغاز مراتب اثر خود را در خصوص حادثه سیل اخیر در ایران و جان دادن برخی از برادران و خواهران ایرانی در پی این واقعه اعلام می‌کنم و برای درگذشتگان مغفرت و برای آسیب دیدگان این حادثه شفای عاجل مسئلت دارم.
جاهد توران با امیدواری از اینکه ایران و ترکیه به‌عنوان دو کشور دوست و همسایه، همکاری خود را گسترش دهند، افزود: اطلاع دارید که در ماه دسامبر، پنجمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور ریاست جمهوری دو کشور در آنکارا برگزار شد و در آنجا بر همکاری دو کشور در حوزه ارتباطات تأکید شد، ما هم به‌عنوان وزیران حوزه ارتباطات، مسئول هستیم تمام وظایفی که در چارچوب روابط دو کشور بر عهده داریم با تمام قوا به پیش ببریم و انجام دهیم.
وی ادامه داد: در سفری که برای شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه به تهران آمدم، به‌منظور بررسی مسائل حوزه ارتباطات، دیداری را با وزیر ارتباطات ایران در نظر گرفتم.
جاهد توران افزود: در این دیدار تفاهم کردیم برای مسائل و مشکلات حوزه فناوری و ارتباطات گام‌های مشترکی برداریم و امیدواریم این دیدار ما باعث خیر و برکت برای هر دو کشور باشد.

** دعوت آذری جهرمی از شرکت‌های استارتاپی ترکیه برای حضور در نمایشگاه اینوتکس 2019
همچنین در این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از همدردی مردم و دولت ترکیه و کمک‌های آنان به آسیب دیدگان مناطق سیل‌زده، قدردانی کرد.
آذری جهرمی بیان کرد: همچنین از مواضع دولت ترکیه در خصوص رفتارهای تحریمی دولت آمریکا و تروریست اعلام کردن ارتش رسمی ایران و سپاه پاسداران و محکوم کردن رژیم اشغالگر قدس که همواره جزو مواضع ترکیه بود تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: در دیدار امروز مذاکرات خوبی با وزیر حمل‌ونقل ترکیه داشتیم، پیرامون محورهای مختلف رایزنی کردیم و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برای همکاری چندجانبه و دوجانبه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با ترکیه داریم.
جهرمی گفت: بخشی از فعالیت‌های ما به حوزه ارتباطات و بخشی از فعالیت‌ها به‌عنوان زیرساخت سایر حوزه‌ها و تسهیل دهنده موضع دو کشور قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: روابط سازنده‌ای با دولت ترکیه داریم که هیچ‌گاه تحریم‌ها بر آن‌ها اثر نگذاشته است، حوزه ترانزیت اطلاعات شرق و غرب، شمال و جنوب ترکیه و ایران رو به گسترش است و در حوزه توافقات امنیت سایبری تفاهم‌های خوبی با هم داریم.
وی گفت: درصدد هستیم که ارتباطاتمان را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهیم و در روابط دوجانبه از شرکت‌های استارتاپی ترکیه دعوت کردیم که حضور فعال در نمایشگاه الکامپ ایران داشته باشند.
وی گفت: وزیر و همکاران ترکیه‌ای دعوت ما را برای حضور فعال در این رویداد پذیرفتند و ما هم به‌صورت متقابل در ترکیه و نمایشگاه‌های ترکیه حضور فعال خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اما مهم‌ترین محوری مورد بحث در دیدار امروز، یک پیمان چهارجانبه بین ایران، ترکیه، روسیه و جمهوری آذربایجان برای توسعه بازار فناوری اطلاعات است.
جهرمی افزود: بسیار پیشرفت‌های خوبی داریم و این دیدار باعث شد برخی از موانع پیشِ رو برداشته شود.
وی یادآور شد: حتماً در آینده نزدیک از توسعه روابط ایران و ترکیه در زمینه فناوری اطلاعات که می‌تواند در زمینه توریسم سلامت، گردشگری و بسیاری از موضوعات در زمینه زیرساخت اطلاعات تأثیرگذار باشد، خبر خواهیم داد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =