علیرضا منصوریان

مربی و دستیار افشین قطبی در تیم ملی و جام ملت های آسیا که می گوید حیف شد ایران از دور این مسابقات کنار رفت.علیرضا منصوریان جزو اولین نفراتی بود که در سالن فردوگاه امام خمینی (ره)آفتابی شد.خستگی در نگاهش موج می زد اما سعی می کرد جواب اندک خبرنگاران حاضر در آنجا را بدهد.

وقتی منتظر ایستاده بود تا وسایلش را از قسمت بار تحویل بگیرد دقایقی با ما هم کلام شد.منصوریان در این گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین بارها از حذف ایران تاسف خورد اما هرگز حقیقت را انکار نکرد.اینکه فوتبال شرق آسیا،به خصوص کره و ژاپن دیگر دست نیافتنی شده اند و به قول معروف خودشان را از آسیا کنده اند.

 باخت در یک چهارم نهایی و حذف از جام ملت ها.ایران بازی خوبی را مقابل کره جنوبی انجام نداد.

تیم ملی سه برد داشت و یک نود دقیقه بدون باخت.ما در وقت های اضافه جام ملت ها را از دست دادیم و این خیلی سنگین بود.من فکر می کنم ما اصلی ترین قافیه را در نیمه اول از دست دادیم.آنها ما را تحت فشار گذاشتند و باید بگویم که آمار اشتباهات ما خیلی بالا بود.اما در نیمه دوم هر چه از روند بازی می گذشت ما شانس بازی کردن ودر اختیار گرفتن توپ و میدانمان بهتر می شد.ای کاش گلی را که کره به ما زد در همان دقایق اول وقت اضافه می خوردیم نه در ثانیه های آخر.

 فکر می کنید اگر این اتفاق می افتاد می توانستیم بازی را برگردانیم؟

شرایط خیلی فرق می کرد و دیگر احساسی بازی نمی کردیم بیشتر رو به بازی منطقی می آوردیم و تمام تاشمان را می کردیم که بر بازی مسلط باشیم.اما در کل حیف شد.ما سه بازی خیلی خوب را انجام دادیم.ولی متاسفانه با همه اینکه ما مقابل کره چه شانس داشتیم و چه نداشتیم بازی را باختیم.

 به نظر شما بهتر نبود ایران در این مرحله با تیم دیگری بازی می کرد؟

من خودم قبل از اینکه با کره بازی کنیم ابراز علاقه کرده بودم که با بحرین یا استرالیا بازی کنیم.چون فوتبال ما  و کره همیشه در وقت های اضافه و نود دقیقه درگیر یک سری اتفاقات عجیب می شود که معمولا به ضرر ما تمام می شود. کره ای ها فوتبال را خوب بازی می کنند و به نظرم در روند کلی بازی از ما سر بودند. به رغم اینکه دو تیم هیچ گونه شانسی رو ی دروازه ها نداشتند اما آنها در مجموع در ضربه زدن به توپ از ما بالاتر بودند.

 خیلی ها پس از این باخت افشین قطبی را مقصر می دانند.آنها می گویند او عامل اصلی شکست مقابل کره جنوبی است.

در فوتبال همیشه همین است.در برد کل هوادارن ،بازیکنان و کادر فنی سهیم هستند اما باخت فقط برای کادر فنی است.

قطبی دیگر به ایران بر نمی گردد و حالا عازم ژاپن شده است.مثل اینکه او و برخی از بازیکنان قبل از خداحافظی گریه کرده اند.

این اتفاق ها در رختکن افتاد.قطبی موقع رفتن اومد جلوی اتوبوس و باز همه گریه کردند.او فضای خوبی را در تیم ایجاد کرده بود.تیم هم خوب تمرین می کرد ولی نمی دونم چرا...

با این شرایط وضعیت شما در تیم ملی چه می شود.

من تا اردیبهشت ماه با فدراسیون قرارداد دارم وتابع تصمیمات هستم و باعث افتخارم است که حتی به عنوان دستیار در خدمت تیم ملی کشورم باشم.فعلا چیزی مشخص نیست و باید دید که چه اتفاقاتی در آینده می افتد.

به نظر شما سرمربی بعدی تیم ملی چه کسی باشد بهتر است و اصلا شما موافق حضور سرمربی خارجی در تیم ملی هستید؟

به هر حال کادر جدید تیم ملی به زودی کارش را شروع خواهد کرد.سرمربی خارجی یا ایرانی نمی دانم اما هر کس که می خواهد هدایت تیم را بر عهده بگیرد باید برای ایران مفید باشد.در ضمن نباید سر مربی را تحت فشار قرار دهند.از طرف هر قسمتی از ورزش که هست.این کار باعث می شود تا اشتباهات سرمربی زیاد شود و او نتواند تصمیمات درستی بگیرد.

به عقیده شما و با توجه به آنالیزی که از بازی سایر تیم ها کرده اید شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر است؟

 فکر می کنم ژاپن.من ژاپن را قوی تر از کره دیدم.آنها بازی شیکی را به نمایش می گذارند.اما باید بگویم که این حقیقت است که ژاپن و کره خودشان را از فوتبال آسیا جدا کرده اند.

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شریفی سده IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 1
    مادرمقابل کره برنامه نداشتیم
  • محسن IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    متأسفانه كره جنوبي شده گربه سياه فوتبال ايران اونا برنامه عجيبي براي رويارويي با تيم ملي داشتن به حدي كه در كنترل توپ روي هوا رو هم تنظيم شده انجام ميدادند مثل اين كه به چرخش و فرود صعود هندسي و زاويه اي توپ مهارت كامل دارند كه كجا پاس به كي ميرسه ولي اين علم هنوز در تيم هاي ليك برتر و به طبع آن در تيم ملي آموخته نشده اگر غير از اين است كلاسهاي مربي با بازيكنان را در صداو سيما به نمايش بگذارند تا مردم خود قضاوت كنند مقصر ناهماهنگي ها در بازي مربي است يا بازيكنان
  • علـــــــی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    1 0
    دست نیافتنی نشدن ما کار نکردیم
  • علي كفاشيان IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    كاش اصلا به هيچ تيمي نميخورديم . اينجوري بهتر بود نه ؟؟‌ !!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    1 0
    به نظرم احساسي بازي كردن بهتر از منطقي بازي كردنه چون در ايران احساسي بازي كردن و بي برنامه بازي كردن جواب ميده.
  • ملكي IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 1
    آه بازيكن تيم تراكتورپشت سر اين تيم بود كه دقيقه نود خط خوردووبنگر بازيكن سپاهان جايگزين شد،خدا جاي حق نشسته ،قابل توجه آقاي تاج ودوستا نش
  • رضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    چرا دروغ؟ مثلا ما به استرالیا می خوردیم برنده بودیم؟لابد چون چندین سال قبل استرالیا رو بردیم!!! برد دو بر دو مساوی با چاشنی کامل شانس.
  • علي IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    كلا ما واسه فوتبال برنامه ايي نداريم. نتيجش اين ميشه كه تو يه بازي فقط توپ دور مي كنيم.
  • ج-فضلی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    به نظرمن تیم ملی را بایداز زمینهای خاکی انتخاب کنیم چون باآنهمه ثروت ودارائی کلمه ملی برای بازیکن معنی ندارد.نمونه بارزآن بازی نکونام وشجاعی که مبادا اسپانیا از دست بره اصلادر بازی درگیرانه شرکت نمیکردند چون مصدومیت معنی خاص برای انها دارد
  • امام زمان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    من با کفاشیان موافقم ما با خودمونم میخوردیم حذف میشدیم کجای کاریم ما!!
  • همایون IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    باز هم خدا رحمت کنه اموات منصوریان رو که چشم بر حقایق نمی بنده و ژاپن و کره رو از مت قوی تر می دونه بله دقیقا همین طوره و انها ستاهاست از آسیا کنده شدهاند. مثل ما هم ندید بدید نیستند که با یک برد روی تیم درجه چندمی آسیا تلویزیونشون فورا سرودهای حماسی پخش کنه
  • سحر زنده به عشق استقلال IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
    0 0
    کاش رو کاشتن شلغم در اومد.اقای ونصوریان هرچند داش علی منصور ما هستی و بسیار عیز ولی تو با اختلافت با فرهاد ما به تیم ملی ضربه زذی وباعث شدی قطبی دعوتش نکنه
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
    0 0
    فرض کنید کره را شانسی میبردیم.بعدش چی؟میرفتیم از ژاپن میباختیم .خلاصه بگم این تیم ما لیاقت قهرمانی نداشت.