معاون فناوری رئیس جمهور: ۹۷ درصد داروی مصرفی، در داخل کشور تولید می‌شود

معاون علمی و نوآوری رییس جمهوری گفت: در بودجه امسال اعتبارات پارک های علمی و فناوری ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سورنا ستاری، که در نشست قرارگاه اقتصادی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اگر شرکتی در همدان تجهیزات پزشکی و دارو تولید کند به طور ویژه از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیاد یکی از رکن های مورد توجه دولت است، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید از اقتصاد مفت خوری و اقتصاد زیر زمینی جدا شود.

ستاری، نیروی انسانی متخصص را پایه اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: هیچ اقتصاد برتری در دنیا بر اساس منابع اقتصادی زیر زمینی به جایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: باید اصول کارآفرینی را توسعه دهیم تا نسل های آینده در اقتصاد جامعه اثر گذار باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام اینکه دانشگاه ها بدانند با پول دولت به جایی نخواهند رسید، افزود: دانشگاه های برتر دنیا با فروش دانش خود درآمد زایی می کنند و به اقتصاد دولتی نیز متکی نیستند.

وی اظهار داشت: در اقتصاد نفتی قوانین عجیب و غریبی داریم، در اینگونه اقتصاد کارآفرینی ملاک نیست و مردم به استخدام های دولتی گرایش دارند.

ستاری به تشکیل ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی شریف، اشاره کرد و گفت: معدن ما نیروی انسانی جوان است، جوانی که ایده، نوآوری و اعتماد به نفس دارد.

سید سعید شاهرخی، نیز در این نشست گفت: در سند توسعه راهبردی استان و در راستای برنامه ششم توسعه ایجاد ۶۰ هزار شغل در مدت سه سال برنامه ریزی شده است.

استاندار همدان افزود: در این مدت تخصیص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری، پیش بینی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =