کاربران نظر دادند/ مشارکت مشروط، گروکشی با استراتژی سوخته است

ایده مشارکت مشروط حجاریان درحالی مطرح شده که عده ای آن را تنها راه ممکن و عده‌ای دیگر راه فراری برای شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات آینده می دانند.

به گزارش خبرآنلاین، تا انتخابات اسفند ماه مجلس هنوز فرصت باقی است، با این حال اظهارنظرها پیرامون مکانیزم شرکت در انتخابات از سوی جناح های مختلف سیاسی آغاز شده است. شاید بتوان ایده مشارکت مشروط حجاریان را چالش برانگیزترین اظهار نظر سیاسی عنوان کرد که واکنش های زیادی در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان داشت.

در حالی که عده ای این ایده را استراتژی سوخته می دانند اما گروه مقابل بر این باورند که هیچ راهی جز اجرای ایده حجاریان نیست.

خبرگزاری خبرآنلاین با طرح این سوال که "تئوری حجاریان برای «مشارکت مشروط» در انتخابات با چه هدفی بیان شد؟" از مخاطبان خود خواست تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.

بررسی نظرات کاربران گویای آن است که نگاه ها پیرامون ایده "مشارکت مشروط" بر سه نگاه استوار است.

گروه نخست: نظارت استصوابی سد راه اصلاح طلبان

گروه نخست از موافقان ایده مشارکت مشروط حجاریان هستند چراکه بر این باورند نظارت استصوابی سد راه اصلاح‌طلبان در انتخابات شده است.

یکی از کاربران در این زمینه تاکید کرده است که " اگر نظارت استصوابی کاملاً برداشته شود، اگر نامزدهای انتخاباتی به طور شفاف منابع مالی مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کنند، اگر نظرات خود را درباره سیستم اقتصادی حاکم بر کشور اعلام کنند، اگر قول بدهند پس از انتخاب شدن بهانه نیاورند که ۷۵% قدرت در دست نهادهای انتصابی غیرپاسخگوست، ممکن است در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات تصمیم ‌گیری کنیم."

گروه دوم: هدف حجاریان گروکشی با قدرت است

با این حال گروهی دیگر از مخاطبان بر این باروند که ایده مشارکت مشروط حجاریان برای فرار از شکست احتمالی در انتخابات آینده مجلس و نوعی گروکشی با قدرت است.

یکی از مخاطبان اظهارنظر اخیر حجاریان را با هدف فتنه انگیزی خوانده و گفته است: "ایده حجاریان با هدف فتنه‌انگیزی وشرارت مطرح شده، ایشان همیشه دنبال جوسازی وحاشیه سازی برای جامعه بوده وبرای همین است که هیچ دولتی حاضر نبود از ایشان استفاده کند."

یکی دیگر از مخاطبان نیز تاکید کرده که فرصت طلبی و سوء استفاده از شرایط سیاسی و همین طور گروکشی با قدرت و از این گونه اهداف زشت به احتمال زیاد هدف حجاریان از طرح این ایده بوده است.

کاربر دیگری با درج نظر خود گفته است: "اصلاح طلب‌ها قراره شکست بخورند دنبال بهانه هستند که بگند نیومدیم وگرنه میبردیم. همین"

گروه سوم؛ بی تفاوت ها

گروهی دیگر از کاربران هیچ حسی نسبت به دیدگاه حجاریان نداشتند و معتقد بودند باید حل مسئله را در جای دیگر جستجو کرد.

یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: " شرط بذارن نذارن، تو انتخابات شرکت نمی کنیم تا اصلاحات اساسی در قانون اساسی اعمال شود. نه دنبال تغییر نظامیم و نه جنگ؛ فقط تغییر وضع موجود را می خواهیم"

مخاطب دیگری نیز تاکید کرده است که "من از زمان انتخابات دور اول سال ٨٤ تا همین اخرین دوره همیشه رای دادم و اطرافیان را تشویق به مشارکت کردم، ولی با نگاهی گذرا به این چهارده سال، ایمان اوردم که رای بدم یا نه اوضاع ما روز به روز بدتر میشه بنابراین باید این رویه تغییر کند تا مردم برای حضور در انتخابات دلگرم باشند."

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =