خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سرمای بهاره به کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی میزان خسارت سرمازدگی و یخبندان بهاره امسال به محصولات کشاورزی استان را بر اساس براوردهای اولیه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامعلی مرادی در این خصوص گفت: طبق گزارشات اکیپ های اعزامی برآورد خسارت، در سال زراعی جاری تاکنون سرمازدگی و یخبندان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی، و سیل نیز نزدیک به ۵۵ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
وی افزود : با توجه به اینکه سرمازدگی و یخبندان بهاره بیشترین میزان خسارت گزارش شده در سال زراعی جاری تا کنون بوده است ، محصولات باغی دانه دار اعم از سیب و انگوربه میزان ده درصد ، درختان هسته دار در حدود ۲۵ درصد، میوه های خشک اعم از گردو و بادام  در حدود ۲۵ درصد و محصولات زراعی شامل چغندر قند و گندم نیز در سطح کمتر دچار خسارت شدند.

سرمای بهاره به بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی میاندوآب خسارت زد

محرمعلی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت : بر اساس برآوردهای اولیه اکیپ تعیین خسارت شهرستان میاندوآب، سرمای دیررس بهاره به ۷ هزار و ۲۴۷هکتار از اراضی زراعی و باغی این  شهرستان خسارت زد.
وی اظهار کرد: این میزان خسارت وارده  که در روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد ، باعث از بین رفتن ۳۵ هزار و ۶۵۹ تن محصول به ارزش بالغ بر۷۴۵ میلیارد ریال شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =