۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
سونامی بیکاری لرستان را تهدید می کند

نایب رییس اتاق ایران گفت : با احتساب سیل و بدون احتساب آن همواره و در تمام دولت ها به صورت تاریخی سهم لرستان در شاخص های اقتصاد کلان تناسبی با جمعیت و سرزمینش نداشته .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حسین سلاحورزی گفت : درآمد سرانه و سهم تولید داخلی لرستان همیشه نصف نُرم کشوری و گاها کمتر از آن بوده و همین امر سبب وضعیت اشتغال و بیکاری انباشته شده ی امروز در این استان است .

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در اقتصاد کلان کشور رخ داده و بخش بزرگی از آن ناشی از تحریم هاست پیش بینی می شود در سال ۹۸ حجم اقتصاد ما کوچکتر و صادرات در حدود ۲۳ درصد کاهش یابد

نرخ بیکاری در سال ۹۸ افزایش و نرخ تشکیل سرمایه کاهش

سلاحورزی اظهار داشت : نرخ بیکاری در سال ۹۸ افزایش و نرخ تشکیل سرمایه کاهش می یابد اکنون با احتساب شرایطی که در سیل هم پیش آمده چه در حوزه کسب و کار و چه در صنعت، معدن و تجارت به نوعی ترس از رخ دادن سونامی بنام بیکاری است .

نایب رییس اتاق ایران تصریح کرد : سونامی بیکاری لرستان را به شدت در نیمه دوم سال تهدید خواهد کرد و ترس این است که ما نتوانیم وضعیت و اشتغال موجود را حفظ کنیم .

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تاکید کرد :  برای رفع بیکاری و مقابله با سونامی بیکاری در لرستان تنها راه حل همیشگی که به سراغ بانک ها می رفتیم تا پولی برای اشتغال توزیع کنند دیگر در شرایط فعلی لرستان کارساز نیست .

جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

گفتنی است این سخنان حسین سلاحورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی لرستان در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت در سالن جلسات استانداری لرستان در حضور رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =