تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی زیاد می‌شود

ایسنا نوشت: مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ظرفیت توزیع گاز طبیعی به خودروهای گازسوز با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کشور به۲۵۹۰ باب خبر داد.

حمید قاسمی ده‌چشمه امروز در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۴۶۲ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور راه‌اندازی شده که این تعداد جایگاه ظرفیت توزیع روزانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار مترمکعب بر ساعت را فراهم کرده است.

وی افزود: با راه‌اندازی ۱۲۹ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در حال ساخت که ۳۰ باب آن توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کل کشور به ۲۵۹۱ باب و ظرفیت توزیع روزانه این سوخت پاک نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت افزایش می‌یابد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: تعهد وزارت نفت برای توسعه این صنعت احداث ۲۶۰۰ باب جایگاه در سطح کشور بوده است که با راه‌اندازی این تعداد، تعهدهای وزارت نفت در این باره به‌طور کامل اجرایی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این که ظرفیت توزیع روزانه سی‌ان‌جی در سه سال گذشته به‌طور میانگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بوده است که این مقدار با توجه به برابر بودن خودروهای ورودی و خروجی این صنعت تقریباً ثابت مانده است، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت فروش روزانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور وجود دارد که تنها از نیمی از این ظرفیت استفاده می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعداد خودروهای سی‌ان‌جی سوز را حدود ۴.۳ میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ دستگاه پایه گازسوز بوده، حدود ۹۱۸ هزار دستگاه توسط وزارت نفت تبدیل شده است و حدود ۲ میلیون خودرو نیز توسط خودروسازان دوگانه‌سوز تولید شده‌اند و بقیه این تعداد نیز در کارگاه‌ها تبدیل به گازسوز شده‌اند.

قاسمی، پیش از این از افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها با اجرای طرح‌های چندگانه تشویقی برای تبدیل خودروهای حمل و نقل عمومی در این مدیریت خبر داده بود.

226226

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =