سرپرست وزارت امور خارجه ایران که در دمشق بسر می‌برد،با 'ولید معلم' وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه، 'علی اکبر صالحی' در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه سوریه در منطقه، از سفر به کشور دوست و نزدیک اظهار خوشحالی کرد و مناسبات مستحکم و قوی تهران- دمشق را مورد تاکید قرار داد.
سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به همکاری های راهبردی دو کشور، زمینه‌ های گسترش این مناسبات و همکاریها را وسیع توصیف کرد.
وی اظهار داشت : ظرفیت همکاری دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و به ویژه در زمینه های علمی و فناوری های نوین فراتر از میزان موجود است و دو کشور می توانند گام های موثری در این راستا بردارند.
صالحی در تشریح تحولات منطقه ای آخرین وضعیت در عراق و لبنان را مورد اشاره قرار داد و نسبت به روند تشکیل حکومتی فراگیر و تکثرگرا در عراق و حرکت به سمت عافیت و امنیت ابراز خرسندی کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت مساله لبنان و اظهار تاسف از متوقف شدن توافقات سوری - سعودی در جهت هماهنگی ظرفیت های همسوی منطقه ای و داخلی لبنان در جهت ثبات و استقرار آن کشور در اثر توطئه های آمریکایی- صهیونیستی، مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران را یافتن راه حل لبنانی با اهتمام کلیه جناح ها و طرف های لبنانی توصیف کرد.
صالحی با تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در جهت کمک به استقرار، ثبات، امنیت، تعاون و رفاه در منطقه، بر ادامه و تقویت رایزنی های تهران - دمشق برای برداشتن گام های بلند در همکاری های راهبردی فیمابین تاکید کرد.
'ولید معلم' نیز در این دیدار روابط تهران - دمشق را راهبردی خواند و از روند رو به رشد و پیشرفت و توسعه همکاری های فیمابین ابراز رضایت کرد.
وی با اشاره به شرایط منطقه، هماهنگی و همکاری های سوری - ایرانی در جهت گسترش مناسبات دوجانبه، چندجانبه و همکاری های منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه سوریه با تشریح روند شکل گیری تلاشها و توافقات سوری - سعودی، هدف از متوقف کردن این طرح را بر هم زدن آرامش و ثبات در لبنان توصیف کرد.
وی اهمیت مشورت های پارلمانی را در جهت حل و فصل مساله لبنان مورد تاکید قرار داد.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =