۲ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
۵ راز افراد موفق برای بهبود عملکرد در کارها

سایت اسنک نیشن ۵ کاری که افراد موفق برای بهبود عملکرد و بهره‌وری هرچه بیشتر انجام میدهند را معرفی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین وبسایت اسنک نیشن در گزارشی ۵ رفتار موثر در بالا بردن راندمان کار فردی و تیمی را معرفی کرد. 

دراین گزارش آمده است: به جای اینکه خودتان را مجبور به انجام این ۵رفتار کنید یک شخص را انتخاب کنید و ۲۱ روز (تعداد روزهای مورد نیاز برای عادت کردن به یک رفتار خاص) این ۵ عادت را با یکدیگر تمرین کنید.

این ۵ رفتار موثر عبارتند از:

۱- نتایج بسیار مهم را لیست کنید

نوشتن فهرست نتایج بسیار مهم به صورت روزانه، هفتگی،و ماهانه در پیشبرد پروژه شما بسیار موثر است. منظور از نتایج بسیار مهم آن نتایجی است که شما برای جلو بردن پروژه کاری خود به آن نیاز دارید و تا زمانی که به این نتایج دست پیدا نکنید پیشبرد پروژه شما غیر ممکن است.

یک جدول تهیه کنید و روزانه یا هفتگی نتایج بسیار مهم را مشخص کنید و در صورت انجام دادن انها سراغ کار بعدی بروید.

روز اول

جمع اوری اطلاعات در مورد...

روز دوم

دسته بندی و جدا کردن اطلاعات

۲- از تکنولوژی و ابزارها برای آسان‌تر کردن کارها و کارآمدی بیشتر خود استفاده کنید

ابزارهای مدرن بسیار زیادی برای سر و سامان دادن به زندگی ما اختراع شده اند، از زمانتان حداکثر استفاده را بکنید و زندگی را برای خودتان راحت تر کنید.

در اینجا چند ابزار را که برای موارد گفته شده طراحی شده اند به شما معرفی میکنیم:

  • اپ stay focused اگر تاکنون اسم این برنامه را نشنیده اید احتمالا در انبوهی از اطلاعات مخرب سردرگم شده اید، این برنامه مانع ورود شما به سایت ها و برنامه هایی میشود که وقت شما را هدر میدهند و مخرب و زیان بار هستند.
  • دومین برنامه موثر todoist است که این برنامه تایمر، ساعت، دفترچه و تمام آنچه که شما برای سامان دادن به برنامه هایتان به آن نیاز دارید و دارا میباشد.
  • سومین نرم افزار مهم دیگر rescue time میباشد؛ تا حالا متوجه شده اید که چه قدر از زمان خود را تا حالا صرف انجام کارهای بیهوده و تماشا و خواندن چیزهای کم اهمیت یا حتی بی اهمیت کرده اید؟ این برنامه در پشت صفحه لپ‌تاپ و گوشی شما قرار میگیرد و ثانیه به ثانیه مدت زمان استفاده شما از وبسایت ها و سایت ها و برنامه ها را نشان می دهد و در آخر هفته یا روز یا هر زمانی که خودتان تنظیم کرده اید یه اطلاعات منظم از اینکه شما از وقتتان در طول این مدت چگونه استفاده کرده اید میدهد.

​​۳- برای داشتن انرژی کافی و فعال نگه داشتن مغزتان در طول روز از غذا های سالم و مفید استفاده کنید

غذایی که میخوریم بر روی فعالیت مغز ما بسیار موثر است و فعالیت مغز ما نیز بر روی کار ما. در بین مغز آجیل و میوه‌ها و چیپس و پفک کدام یک انرژی لازم برای بدن شما را تا زمان اتمام کارتان تامین میکند؟ تنقلات ناسالم نه تنها باعث اضافه وزن و از بین رفتن تناسب اندام میشوند بلکه باعث کاهش راندمان کاری شما نیز می‌شوند.

همیشه خوراکی های مقوی و سالم را در دفتر کار خود بگذارید و برای بالا بردن راندمان کاری خود از آنها استفاده کنید.

۴- وظایف را به طور منظم در زمان مشخص انجام دهید

«تیم فریس» نویسنده بین المللی  که کتابش با نام هفته ای ۴ساعت کار بیشترین فروش را در سال گذشته داشته است، در بخشی از کتاب می‌گوید:

" اینکه کارها را بریده بریده انجام دهیم و زمان مشخصی برای انجام آن در نظر نگیریم از کارآمدی ما می کاهد."

در واقع منظور او از گفتن این جمله این است که: زمانی که ما می‌خواهیم شروع به انجام کاری کنیم مدتی زمان می‌برد تا روند کار دستمان بیاید و وقتی سریع کار را تمام می‌کنیم دوباره زمان می‌برد تا کار را از نو شروع کنیم (رشته کار از دستمان در میرود). برای تقویت این ترفند بهتر است یک تایمر ۹۰ دقیقه ای را تنظیم کنید و تا تمام نشدن وقتتان دست از کار نکشید.

۵- با قانون دو دقیقه به سختی ها غلبه کنید

قانون دو دقیقه به نظر کار آسانی میرسد اما این قانون برای ماندگار کردن عادات رفتاری است. برای رعایت این قانون ابتدا شما باید یک فهرست از تمام کارهایی که باید انجام دهید و انجام دادن آنها حتی دو دقیقه هم وقت نمی‌برد، تهیه کنید.

سپس با یک زمان سنج دو دقیقه ای تمام آنها را انجام دهید؛ از آنها نگذرید و نگویید که کارهای بی اهمیتی هستند و بعدا انجامشان می دهم، اگر از زمان سنج و قانون دو دقیقه ای استفاده نکنید انجام همین کارها زمان بیشتری میگیرد.

۲۲۶۲۲۷

کد خبر 1255609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =