پوتین قانون بحث برانگیزی را در روسیه تصویب کرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور روسیه در حالی یک قانون بحث برانگیز را تصویب کرد که مخالفانش این اقدام را ابزاری برای تقویت کنترل مقامات در شبکه اینترنت می دانند و آن را محکوم می کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ­ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه قانون بحث برانگیزی  با هدف ایجاد «اینترنت مستقل» در روسیه که از سرورهای بزرگ جهانی جدا است، تصویب کرد. 
بر اساس این گزارش، پوتین در حالی این قانون بحث برانگیز را تصویب کرد که مخالفانش این اقدام را ابزاری برای تقویت کنترل مقامات در شبکه اینترنت می دانند و آن را محکوم می کنند. این قانون قرار است از نوامبر سال 2019 اجرایی شود. این قانون که به صورت رسمی به نام امنیت اطلاع رسانی معرفی شده است باید با چشم پوشی از سرورهای خارجی، زمینه را برای فعالیت سایت های روسی فراهم کند.

به صورت محسوس، این قانون در نظر دارد تا زیر ساخت هایی را ایجاد کند تا عملکرد منابع اینترنتی روسیه را، در صورت عدم امکان اپراتورهای روسیه برای متصل شدن به اینترنت خارج از کشور، تضمیمن کند. همچنین، ارائه دهندگان دسترسی به اینترنت بومی در روسیه باید از تجهیز ابرازهای فنی در شبکه هایشان اطمینان حاصل کنند. اقدامی که زمینه کنترل متمرکز بر ترافیک را برای مبارزه با تهدیدهای احتمالی فراهم می کند. آژانس نظارت بر مخابرات و رسانه های روسیه (Roskomnadzor) که اغلب به مسدود کردن خودسرانه محتوای وب و سرویس های ویژه روسیه متهم است، به ویژه کار نظارت بر این شبکه اینترنتی را بر عهده دارد.

از این قانون به شدت انتقاد شده است چرا که برخی فعالان سیاسی بر این باورند که این قانون تلاشی برای کنترل محتوی وب و حتی منزوی کردن تدریجی اینترنت روسیه در زمینه فشار روز افزون به مقامات است.

هفته گذشته، 10 سازمان بین المللی دفاع از حقوق بشر و آزادی مطبوعات از جمله گزارشگران بدون مرز و دیده بان حقوق بشر از ولادیمیر پوتین خواستند این قانون را تصویب نکند.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    4 0
    دشمنان آزادی و آگاهی.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    اوج دیکتاتوری در روسیه ظهور کرده.مردم روسیه احتمالا مخالفت خواهند کرد