۸ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
سرنوشت عروس داعش چه خواهد شد؟/ عکس

ابنا نوشت: وزیر خارجه بنگلادش گفت: اگر شمیمه بیگم به بنگلادش وارد شود با سیاست تحمل صفر برای تروریست‌ها روبرو خواهد شد.

وزیر خارجه بنگلادش می‌گوید چنانچه «شمیمه بیگم» دختر بریتانیایی که به عروس داعش شهرت یافته، به بنگلادش فرستاده شود حکم اعدام در انتظار او خواهد بود چرا که به جرم تروریست بودن محاکمه خواهد شد.

شمیمه بگیم از زمان بازداشت در شمال سوریه به سر می‌برد. نوزاد او چندی پیش در بازداشت‌گاه جان داد.

«عبدل مومن» وزیر خارجه بنگلادش تاکید کرده ماجرای خانم بیگم هیچ ارتباطی با بنگلادش ندارد.

شمیمه بیگم و دو دختر دبیرستانی دیگر در سال ۲۰۱۵ از لندن به ترکیه و سپس از آنجا به سوریه رفتند تا به خلافتی که گروه تروریستی داعش در این کشور برپا کرده بود بپیوندند. اما پس از آن که داعش در عراق و سوریه از مناطق تحت تصرفش عقب رانده شد بیگم به یک بازداشت‌اه در شمال سوریه که تحت کنترل نیروهای کرد است منتقل شد.

با شناسایی بیگم در این بازداشتگاه بحث درباره درخواست بازگشت او به زادگاهش، بریتانیا، بالا گرفت و در پی آن وزارت کشور بریتانیا در ماه فوریه گذشته اعلام کرد که حق شهروندی بیگم را سلب کرده و به او اجازه نخواهد داد که وارد خاک بریتانیا شود. این تصمیم در حالی از سوی وزارت کشور بریتانیا اعلام شد که بنابر قوانین بین‌المللی اگر کسی به علت سلب تابعیت بدون کشور شود دولت‌ها حق سلب تابعیت از او را نخواهند داشت.

همه اینها در شرایطی روی داد که شمیمه بیگم از همسر داعشی خود صاحب یک نوزاد پسر شده بود و بحث و جدل بر سر بریتانیایی بودن آن نوزاد هم شرایط را پیچیده‌تر کرده بود.با وجود این، تنها چند هفته پس از شناسایی شمیمه بیگم در این بازداشتگاه جراح، نوزاد پسر او بر اثر سرماخوردگی شدید و سینه پهلو جان داد.
وزیر خارجه بنگلادش تاکید کرده که هیچ امکانی وجود ندارد که کشورش بتواند به شمیمه بیگم حق شهروندی اعطاء کند و یا اجازه ورود او را به بنگلادش صادر کند.وزیر خارجه بنگلادش افزود: اگر شمیمه بیگم در نهایت به بنگلادش وارد شود با سیاست تحمل صفر برای تروریست‌ها روبرو خواهد شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    4 0
    بدرد من نميخورد زن خطريه منفجرمون ميكند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    3 0
    این زن رو باید بخاطر افکار پلیدش تیرباران کرد. احمق بیشعور از بریتانیا رفته سوریه تا زن داعشی های حرومزاده بشه ! خاک بر سرت
  • عباس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    8 0
    اگر ایران این شخص را اخراج می کرد به خاطر نقض حقوق بشر مورد هجوم رسانه ها قرار می گرفت
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    1 1
    باید بره همون جائی که قبلا از بچگی اونجا رشد وپرورش کرده ، باید ببرند و خودشون هم اصلاحش کنند. واگر هم قابل اصلاح نیست که زندانیش کنند.