۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
نگاهی به نرخ اجاره خودرو در تهران

اجاره خودرو مربوط به امسال و دو سال نیست. حتی قبل از اینکه روزی بنز و پورشه ساخته شود مردم اسب و کالاسکه‌هایشان را اجاره می‌دادند و پول در می‌آوردند. این روزها دیگر کسی اسب و دوچرخه را اجاره نمی‌کند اما تا دلتان بخواهد کار و کاسبی اجاره خودرو به راه است. با این حال افراد هنوز هم دربرابر اجاره خودرو مقاومت می‌کنند و از نظرشان کاری بیهوده به نظر می‌رسد.

در گزارش زیر نگاهی به دلایل و نرخ اجاره خودرو می‌اندازیم:

مراسم ازدواج

شاید یکی از پر سودترین کسب و کار اجاره خودرو مربوط به مراسم ازدواج است. بیشتر مراکز اجاره یا گل‌فروشی‌ها لیستی از خودروهای لوکس را برای اجاره تهیه می‌کنند و به مشتری ارائه می‌دهند. اجاره بی ام و کروک بدون تزیین در یک ساعت حدود 350 هزار تومان خرج برمی‌دارد. البته این مبلغ برای ساختن یک شب خاطره‌انگیزبا z4 به سه ساعتی 950 هزار تومان می‌رسد.

قرارهای کاری

خیلی از مدیران اعتقاد دارند با یک خودروی لوکس می‌توان اعتماد بیشتری از اطرافیان جلب کرد. برای همین اجاره خودرو راه حلی برای این مشکلات است. بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس زمانی که میزبان مهمان مهمی هستند با اجاره پورشه به استقبال مهمانشان می‌روند.

گردش و تفریح

داشتن یک ون برای گردش‌های جمعی همیشه آرزوی فامیل‌ها یا گروه‌های دوستی بوده است. خودرویی که فاصله‌ها را از بین ببرد و لحظات بهتری برای تفریح کردن بیافریند. اجاره ون تویوتا هایس برای یک ساعت حدود 450 هزار تومان قیمت دارد. برای سفرهای یک روزه این خودرو را می‌توان با حدود چهار میلیون تومان اجاره کرد. حتی این پیشنهاد زمانی که بیش از چهار نفر قصد رسیدن به فرودگاه امام (ره) را دارند روی میز است. میانگین قیمت اجاره با راننده یک ون برای یک ساعت ارزان‌تر از گرفتن چند تاکسی می‌شود.

سفر

در بیشتر فرودگاه‌های دنیا دفتری برای اجاره خودرو وجود دارد. این کار ما را از تاکسی خلاص می‌کند و حق انتخاب بیشتری برای گردش به ما می‌دهد. همچنین در شهرهایی که تاکسی خطی در آن پیدا نمی‌شود اجاره خودرو به نفع جیبمان است. گاهی نه به خاطر اقتصادی بودن بلکه به دلایل جغرافیایی چاره‌ای جز اجاره نیست. برای مثال در جنوب کشور که هوا معمولا گرم‌تر از نقاط دیگر است به خودرویی با کولر قوی نیاز داریم. یا اینکه برای گذشتن از برخی مسیرها به خودرویی مطمئن احتیاج پیدا می‌شود. به همین دلیل هم در شهرهایی مانند کیش، قشم و زاهدان و چابهار تبلیغ اجاره خودرو فراوان است.

باربری

برخلاف تصور اشتباهی که وجود دارد، اجاره خودرو لزوما کاری لوکس و تجملاتی نیست. بسیاری از مهندسان عمران برای پیش بردن پروژه‌های ساخت خود جرثقیل، بابکت، خاور، کامیون و یا انواع بالابر اجاره می‌کنند تا هزینه ساخت را کاهش دهند. آگهی‌های اجاره این خودروها هم در سایت دیوار و کنار خودروهای لوکس دیده می‌شود.

شرایط اجاره

اجاره خودرو نیاز به تضمین دارد. برای مثال یکی از آگهی‎دهنده‌های سایت دیوار برای اجاره مازراتی 150 میلیون تومان وجه نقد و چک به عنوان ضمانت دریافت می‌کند. این جدا از کرایه هفت میلیونی آن برای سه روز است. قیمت اجاره خودروهای ایرانی فاصله نجومی تا این اعداد و ارقام دارد. برای مثال در سایت دیوار صاحب یک تیبا خودروی خود را برای سه هفته 350 هزار تومان اجاره می‌دهد و در مقابل یک میلیون تومان ضمانت و یک نفر ضامن از اعضای خانواده درخواست می‌کند.

حتی در سایت دیوار می‌توانیم نگاهی به نرخ اجاره تاکسی هم بیاندازیم. یک پژو 405 زرد رنگ همراه با طرح ماهانه 800 هزار تومان اجاره دارد. راننده برای خودروی خود هیچ ودیعه‌ای نمی‌خواهد. با بررسی کردن گزینه‌های اجاره خودرو در سایت دیوار می‌توانیم واسطه‌های بین مشتری و اجاره دهنده را حذف کنیم و با قیمت منطقی تری به طور موقت صاحب یک خودرو شویم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256342