۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
یک کشور به صف خریداران سامانه اس-۴۰۰  اضافه شد

فارس نوشت: یک مقام عراقی از مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

 «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

او به روسیا الیوم گفت که دولت عراق علاقه‌مند به همکاری با روسیه در زمینه تسلیحاتی است و تا کنون توافقنامه خرید جنگنده‌های بال متحرک و بال ثابت به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین خرید خودروهای زرهی به ارزش یک میلیارد دلار با روسیه امضاء شده است.حاکم الزاملی ادامه داد: «عراق اکنون برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ با روسیه مذاکره می‌کند... این سامانه برای ما بسیار مهم است و پیش‌بینی می‌شود که در عرض دو سال آتی وارد عراق شود.»

همزمان با اعلام خبر مذاکره عراق و روسیه برای خرید اس-۴۰۰، «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت «راس تکنیک» نیز در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفته است که روسیه حاضر است امکان فروش جنگنده‌های سوخو-۵۷ به ترکیه را، در صورت پایان مشارکت آنکارا در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی، مورد بررسی قرار دهد.

ترکیه پیش از این قراردادی با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه نیز امضا کرده است که قرار است اولین محموله از این سامانه به زودی به آنکارا تحویل داده شود. این مساله تنشهایی بین ترکیه و آمریکا که هر دو عضو ناتو هستند به وجود آورده است.

روسیه همچنین روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مراحل تست رادار و آتش‌بار سامانه موشکی اس-۵۰۰ با موفقیت به پایان رسیده و آماده ورود به خط تولید است.

۲۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 1
    جالبه که همه همسایه های ایران به این مجهز دارن می شن اما به ایران S300 دهه هفتاد میلادی رو فروخته دولت کاسب و کلاش روسیه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    من از تجهیزات نظامی چیزی نمی دونم ولی میشه سامانه اس۳۰۰ رو به سامانه اس ۵۰۰ ارتقا داد یا نه اگه نه پس اونایی که اس ۳۰۰ دارن یعنی دوباره باید اس ۵۰۰ خریداری کنن یه نظامی پاسخ بده