ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت از درمان 100 بیمارمبتلا به ایدز در گینه‌بیسائو با داروی ایرانی «آیمود» خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در دیدار مشاوراقتصادی و سرمایه‌گذاری گینه بیسائو از بازدید تیم فنی و متخصص ایران از وضعیت بهداشتی درمانی این کشور خبر داد و ابراز کرد: این تیم فنی اطلاعات کاملی درباره واکسن، دارو و نیروی متخصص دارند که می توانند با بازدید از مراکز درمانی گینه گزارشهای کاملی به وزارت بهداشت ایران ارائه دهند.

وی اظهار کرد: ما در زمینه‌های مختلفی همچون درمان سرطان، جراحی پیوند اعضا و درمان بیماری‌هایی همچون ایدز از پیشرفت های چشمگیری برخوردار بودیم به طوری که با تولید دارویی به نام آیمود که برای اولین بار در کشور ما تولید شده توانستیم درخصوص درمان بیماران ایدزی و ارتقا و طول عمر آنها به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در زمینه آموزش نیروهای متخصص و مردمی در زمینه ایدز اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوریکه با بالا رفتن اطلاعات عمومی مردم کاهش جدی در ابتلا و شیوع جدید ایدز داشته ایم.

دستجردی در ادامه از درمان 100 بیمارمبتلا به ایدز در گینه با داروی آیمود خبر داد و گفت: در ایران 96درصد داروها در داخل تولید می شود و تنها 4 درصد را از خارج وارد می کنیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم تا به تدریج این 4 درصد را هم در کشور تولید کنیم.

وی عنوان کرد: در طول سی سال گذشته تمام داروها را به صورت ژنریک مصرف کرده و در قیمت داروها حدود 90 درصد صرفه جویی داشتیم، این درحالی است که هزینه های چرخه دارویی کشورهای مشابه با این تعداد جمعیت، 10 برابر میزان هزینه های دارویی ما است.

وزیر بهداشت درباره تولید تجهیزات پزشکی در ایران گفت: در حال حاضر دستگاه های دیالیز، ام آرآی و سی تی اسکن در داخل کشور تولید می شود و میزان قیمت این تجهیزات نسبت به مشابه خارجی آن بسیار پایین تر است.

دستجردی با اشاره به تولید 10 واکسن در داخل کشور گفت: درخصوص تولید واکسن با برنامه ریزی های مختلف سعی داریم تا به تولید واکسن های بیشتری دست پیدا کنیم./ 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =