بی‌ام‌و ایکس۱ از تولید تا تبدیل شدن به یک شاسی بلند لوکس

در سال ۲۰۰۹ بود که شاهد تولید یک خودروی شاسی بلند لوکس از شرکت بی ام و تحت عنوان بی ام و x۱ بودیم که به خوبی توانست بازار خرید و فروش خودروهای شاسی بلند را تحت تأثیر قرار دهد.

این خودروی زیبا از همان دوران اولیه تولید تا کنون به سبکی خاص و منحصر به فرد طراحی شده که در کنار جذابیت، کیفیت ساخت بالایی هم دارد. شاید پرداخت قیمت بی ام و برای برخی از ایرانی‌ها امکان پذیر نباشد، اما حقیقتاً از ویژگی‌های فنی آن نمی‌توان چشم پوشی کرد.

 اگر قصد حضور در بازار خرید و فروش بی ام و را دارید این مطلب را با ما همراه باشید تا روند تولید آن را از لحظه شروع تا لحظه حال حاضر بررسی کنیم.

 تولید نسل اولیه بی ام و در سال ۲۰۰۹

 خودرو بی ام و به عنوان یک خودروی کامپکت لوکس از نوع SUV در سال ۲۰۰۹ تولید شد. نسل اولیه این خودروها تحت عنوان E۸۴ وارد بازار شده و روند تولید آن تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. این خودرو که در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۸ معرفی شد، بر مبنای پلتفورم E۹۱ از سری ۳ بی ام دبلیو ساخته شد و مشخصات ظاهری و فنی بسیار شبیه به آن دارد.

البته معرفی این خودرو در کشور آمریکا تا سال  ۲۰۱۲ انجام نشد و نهایتاً در سال ۲۰۱۵ هم از روند تولید خارج شد. جالب است بدانید که تولید این خودرو در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱۲۰ هزار بود که ۱۴ هزار خودرو در کشور آمریکا و ۴۲ هزار خودرو در اتحادیه اروپا به فروش رفت. این موضوع نشان می‌دهد که بخش مهمی از بازار خرید و فروش بی ام و در سایر قاره‌های دنیا از جمله کشورهای خاورمیانه و ایران تشکیل شده است.

نسل دوم تحت عنوان F۴۸ از سال ۲۰۱۶ به بعد

 بعد از توقف تولید نسل اولیه این خودروها، نسل دوم آنها تحت عنوان F۴۸ از سال ۲۰۱۶ به بعد وارد بازار شد و به عنوان یک نمونه جالب‌تر و جذاب‌تر از آن شناخته می‌شد. جالب است بدانید که معرفی اولیه این خودروها در کشور چین صورت گرفت و در مدل‌هایی با موتورهای متفاوت تولید شد. گروه اول این خودروها با یک موتور سه سیلندر توربو شارژ و یک موتور ۴ سیلندر بنزین سوز و گازوئیل سوز طراحی شده بود. طراحی دیفرانسیل این دو گروه در دو دسته دیفرانسیل جلو و همچنین درگیر کننده چهار چرخ خودرو انجام گرفت و در این دو مدل به بازار عرضه شد.

با وجود اینکه آمار تولید این خودروها در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲۰ هزار و در سال ۲۰۱۷، عددی در حدود ۲۸۶ هزار مورد اعلام شده بود اما خرید بی ام و نسل دوم در اتحادیه اروپا ۹۵ هزار در سال ۲۰۱۶ و ۱۱۸ هزار خودرو در سال ۲۰۱۷ بود. این موضوع نشان می‌دهد که نسل جدید این خودروها با استقبال بیشتری از طرف خریداران مواجه شده و در حال حاضر به عنوان یک خودروی پرطرفدار در بازار شناخته می‌شود.

خرید و فروش بی ام و در ایران

 اگر شما هم از ایرانی‌هایی هستید که به قیمت بی ام و حساسیت دارید باید بدانید که قیمت آن در مدل‌های مختلف بین ۴۰۰ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر است و بستگی به انتخاب نهایی شما دارد. البته این که شما چه گزینه‌ای در سایت دیوار در بازار انتخاب کنید و به سراغ کدام مدل بروید اهمیت زیادی در خرید نهایی شما دارد. مدل‌های دیگری از این خودروها مربوط به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ را در سایت دیوار می‌توانید پیدا کنید که قیمت‌هایی در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارد و کیفیت ساخت آن‌ها هم نسبتاً مناسب است.

شاید بهتر باشد که بخش نهایی این مطلب را به معرفی مشخصات فنی بی ام و اختصاص دهیم که می‌تواند در دنبال کردن روند تولید آن به ما کمک کند. در مدل ۲۰۱۸ از این خودروها شاهد استفاده از یک موتور با حجم ۲ لیتر به صورت توربو شارژر هستیم که ۴ سیلندر خطی در آن استفاده شده است. این موتور توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را دارد. بنابراین عملاً می‌بینیم که سطح قدرت تولید شده در این خودرو با توجه به نوع شاسی بلند بودن آن توجیه پذیر است.

اصولاً در جریان خرید بی ام و به این نکته توجه داشته باشید که این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و در آن از یک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک استفاده شده است که از نوع تیپ ترونیک بوده و کشش خودرو را به طور محسوسی افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که در عین حال که خودرو سنگین و شاسی بلند است، برای پر کردن سرعت صفر تا صد کیلومتر در ثانیه شما تنها به ۶.۳ ثانیه زمان نیاز دارید که به نظر یک خودرو با شتاب نسبتاً بالا محسوب می‌شود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256940

برچسب‌ها