استانداری گلستان: هیچ اداره دولتی حق گرفتن پول از سیل‌زدگان ندارد

سرپرست استانداری گلستان گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید توجه داشته باشند صدور پروانه ساختمانی رایگان است و بیمه تامین اجتماعی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حق اخذ وجه از مردم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، میرمحمد غراوی در دومین جلسه کارگروه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، با تاکید بر اهمیت بازسازی و نوسازی منازل سیل‌زدگان استان، اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز برای واحدهای جدیدالاحداث و تعمیری در حریم و بستر رودخانه‌ها مجاز نیست و هیچ مرجعی اجازه صدور مجوز را ندارد و چنین واحدهایی مشمول قلع بنا خواهند شد.
وی تصریح کرد: هرگونه کمکی چه از سطوح ملی و چه از طرف خیران باید با هماهنگی استان صورت گیرد تا توزیع به صورت منظم و یکپارچه انجام شود.
سرپرست استانداری گلستان افزود: سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) به آدرس sajad.moi.ir راه‌اندازی شده تا مشخصات اقدامات کامل وسایل توزیعی و اینکه از چه نهادی این امدادرسانی صورت می‌گیرد در آن ثبت شود.
غراوی یادآور شد: همه موضوعات خدمات سیل باید از طریق این سامانه انجام پذیرد و در حال حاضر توزیع چادر در بین خانه‌های قابل بازسازی در شهرستان گمیشان صورت گرفته و همچنین در حال توزیع چهار قلم کالای اساسی اهدایی هستیم.
سرپرست استانداری گلستان گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید توجه داشته باشند صدور پروانه ساختمانی رایگان است و بیمه تامین اجتماعی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حق اخذ وجه از مردم را ندارند و البته مراحل ساخت و ساز نیز با نظارت بنیاد مسکن صورت می‌گیرد.
غراوی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز مشمول دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی نمی‌شوند و و دهیاران با هماهنگی فرمانداری‌ها بدون نیاز به استعلام از نظام مهندسی و تامین اجتماعی برای حذف بروکراسی پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی را صادر کنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانواده گلستانی از سیل آسیب دیده‌اند، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متعهد به توزیع ۴ هزار بسته لوازم‌خانگی، ۴ هزار راس دام سبک و ارائه وام قرض‌الحسنه بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای اشتغال ۴ هزار نفر شده است.

۶۰۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =