ایسنا نوشت:

عبدالرضا کاهانی که ساخته آخرش «اسب حیوان نجیبی است» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر انتخاب شده در نامه‌ای خطاب به مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی برای حضور فیلمش در جشنواره سه شرط گذاشت.

در این نامه کاهانی خطاب به سیدعلیرضا سجادپور آمده است: «یادتان هست دو هفته پیش گفتید «اسب حیوان نجیبی است» را سریع برسان، چون جزو فیلم‌هایی است که تنور جشنواره را گرم می‌کند!؟ و من در جواب گفتم مگر فیلم من بخاری است!؟ حتما یادتان رفته. شما اساسا آن چه را به نفع‌تان نیست یادتان می‌رود. برای همین از این پس حرف‌هایم را مکتوب و از طریق رسانه‌ها مطرح می‌کنم.

حالا فیلم من دست شماست و آن را انتخاب کرده‌اید! تردید هم ندارم به گرمای جشنواره‌تان خواهد افزود. اما من هم مثل شما نیاز به بخاری دارم و قرار نیست خانه من سرد باشد، خانه شما گرم! قرار نیست بعضی‌ها نقش تنور را بازی کنند و بعضی دیگر که موظف به ساخت فیلم‌های سفارشی و خنثی هستند، نان داغ تنور را بخورند! پس برای این که بازی دوطرفه باشد ذکر سه نکته را ضروری می‌دانم:

  • 1- با توجه به این که فیلمنامه کامل را مطالعه کرده‌اید و ما برای تک تک فریم‌های فیلم متحمل هزینه شده‌ایم، حذف یک کدام از آن فریم‌ها هم برایم ممکن نیست.
  • 2- جواب نهاد معترض شده به فیلم را وظیفه جنابعالی می‌دانم، زیرا برای ساخت فیلم از شما مجوز گرفته‌ام و شما قانونا متعهد هستید سوء تفاهم به وجود آمده را برطرف سازید. من همین که باید جوابگوی وزارت ارشاد باشم برایم کافی است.
  • 3- قرار نیست همیشه شما ببرید. یک چیزی هم به ما بدهید و آن می‌تواند پروانه نمایش داخلی و خارجی فیلم باشد. منظورم همان مقوای دوجداره معروف است. با دریافت همان مقوا من هم مثل شما گرم خواهم شد و آن وقت می‌توانید در هر کجای جشنواره، اعم از نوعی نگاه، چند جور نگاه یا اصلا بدون نگاه فیلم مرا نمایش دهید.

احتمالا خواهید گفت درگیر جشنواره هستید و امکان برگزاری جلسات پروانه نمایش نیست. اشکالی ندارد. می‌توانید به طور شفاهی به رسانه‌ها اعلام کنید نمایش عمومی فیلم چه در داخل و چه در خارج از کشور بلامانع است. این هم حکم همان مقوای دوجداره را دارد.

قربان شما عبدالرضا کاهانی.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
    0 1
    این کاهانی از معدود فیلم‌سازان شجاع این مملکته.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
    0 1
    خدائیش دمت گرم آقای کاهانی...خیلی قشنگ و تمیز جواب دادی....حال کردیم
  • سارا IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    1 0
    تو که تنورت خیلی داغه آقای کاهانی. انصافا خوب میتونی بازار گرمی کنی
  • بدون نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 1
    آفرين به اين شهامت