۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
احداث پایانه غرب اصفهان کلید خورد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: تملک و اجرای فاز اول پایانه غرب یکی از پروژه‌ های شاخص امسال در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به شمار می‌رود که به زودی در مجاورت پل اندیشه احداث می شود.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، محمد شرفا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تلاش شهرداری منطقه ۱۳ بر استفاده از گونه های کم آب تاکید کرد و اظهار داشت: برای اولین بار در کوی قائمیه حدود هزار و ۸۲۰ اصله درخت دیم کار شد و سعی کردیم حذف چمن داشته و از گونه های گیاهی سبز دائم مانند چمن آفریقایی استفاده کنیم.

وی افزود: در سال ۹۸ حدود ۸۰ پروژه فضای سبزی بزرگ و کوچک در دستور کار داریم که اعتبار این پروژه ها نزدیک به ۷.۵ میلیارد تومان است.

۸۵ درصد نیاز آبی فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ با ۴ حلقه چاه تامین می شود

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان بیان داشت: یکی از دیدگاه های ما در فضای سبز استفاده از پساب است؛ ۸۵ درصد نیاز آبی فضای سبز موجود شهرداری منطقه با آب ۴ حلقه چاه تامین می شود تا با مجموع اینها بتوان آب مورد نیاز فضای سبز را تامین کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از پساب هستیم، افزود: به دنبال تفاهماتی با اداره اب و فاضلاب هستیم تا بتوانیم ۲۵ لیتر را اضافه بر ظرفیت ۴۰۰ لیتر پساب دریافت کنیم. اگر این تفاهمنامه نوشته شود کار بسیار بزرگی در حوزه آبیاری فضای سبز منطقه انجام شده است.

سیاست ما در شهرداری استفاده از گونه های کم آب است

شرفا تاکید کرد: سیاست ما در شهرداری استفاده از گونه های کم آب، حذف گونه های پرآب، استفاده از شبکه های آبیاری تحت فشار و پساب است به نوعی که  بالای ۹۵ درصد سیستم آبیاری منطقه سیستم تحت فشار و قطره ای است.

وی با اشاره به پروژه های شاخص منطقه ۱۳ افزود: تملک و اجرای فاز اول پایانه غرب یکی از پروژه‌ های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود چراکه قرار است یکی از پایانه‌ های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان و در مجاورت پل اندیشه احداث شود.

شرفا افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد زمین پایانه تملک و بخشی از آن آسفالت و جدول گذاری شده و در فاز نخست ایستگاه بی آر تی زندان را در آنجا مستقر خواهیم کرد و پس از تملک کامل زمین اجرای پایانه غرب را آغاز می کنیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه های شاخص منطقه پارک کوهستانی قائمیه است، افزود: روی این پروژه حساسیت ویژه ای وجود دارد این پارک ۳۷ هکتار مساحت دارد که از مشخصه های آن چشم انداز زیبا و پیش بینی جاده سلامت است، در بودجه امسال اعتبار مورد نیاز جهت احداث فاز اول آن در نظر گرفته شده است و امیدوارم این پروژه مشارکتی بتواند بخش قائمیه و دستگرد را متحول کند.

وی با اشاره به فعالیت مشاغل مزاحم در بخش ورودی این منطقه، گفت: مشاغل مزاحم آفتی در شهر است که البته ساماندهی بخشی از آن ها در این منطقه انجام شده است، همچنین برای ساماندهی مشاغل مزاحم رو به روی مجتمع مسکونی سپهر اقداماتی در دست انجام است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =